Stressmorgon.. eller förmiddag snarare


Jag har kännt mig helt seg i kroppen hela dagen.
Sov alldeles för länge.
Först så vaknade jag kl 10, orkade inte resa på mig, så låg och blundade ett tag.
När jag sedan slog upp ögonen var klockan halv tolv!
Panik! Hela dagen bara, poff! Borta!

Hann ju inte med nånting av det jag tänkte göra innan träningen började.
Ville börja sortera en massa papper, pärmar, böcker och sådant för att se vad som ska med till Göteborg.
Har så mycket småjox som bara tar upp plats som jag egentligen inte har användning för.
Det kommer nog se ut som skit i mitt rum någon vecka framöver med högar av papper överallt. Jag vet hur det brukar bli...

Jag missade bussen för övrigt.

Alltså. Bo inte här om du är beroende av kollektivtrafik säger jag bara!
De går 5.29, 6.23, 7.18, 8.58, 13.28, 15.08, 16.33, 17.29, 18.30, 23.37

Okej tidigt på morgonen och på kvällen, men mitt på dagen finns det inte en enda buss. Och detta är vardagsbussarna, på helgen går det inga alls.
Förra året gick det i alla fall en vi 11, men den har de visst tagit bort nu.
Förstår ni hur fast man blir utan bil!

Så idag när jag missade bussen 13.28 fick jag gå (cykelnyckeln hade syrran) 3,5 km till sjukhuset där bussarna går var 10e minut.
Det funkar väl, bara att jag hade en skittung väska med mig. Inte världens roligaste att gå längs en 90-väg längsta biten heller. Men jag höll humöret uppe med bra musik på mobilen!


Kul väg liksom...

Här på gärdet ska det byggas 100 eller 200 hus, hur många det nu var. Väldigt många i alla fall!
Jag gillar gärdet. Fin dimma på morgonen och.. man blir avslappnad liksom.
Synd. Vart ska kossorna bo då?
Hoppas på fler bussar då i alla fall! Inte för att jag ska bo här så länge till, men mina syskon vill ha fler bussar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0