Ensamme Bobby


Bobby kände sig ensam igårkväll
, för hans fru och sonen hade åkt iväg på semester. Varför han inte följt med vet jag inte, men han hade varit själv i ett par dagar nu.
Så Bobby kom in till oss och frågade om vi ville se film med honom, hehe.
Vi fick komma upp till deras lägenhet som var riktigt fin och riktigt stor, sedan blev det Bourne 3 på stor LCD-TV med surroundljud. Bobby bjöd på jordgubbar, kakor, godis, chips och vin. Riktigt trevligt faktiskt.

Emelie kände sig trötter och skulle upp tidigt och jobba, så jag blev kvar där själv ett tag.
Bobby som är gammal massör gav mig superskön massage med lustiga burrande apparater. Men jag som alltid brukar ha ont någonstans hade inte ont i en enda liten kroppsdel, så det kändes lite onödigt. Skönt var det i alla fall.

Nu däremot känner jag mig mör i hela kroppen.
Jag har gått runt på stan och i Eastgardens hela dagen och försökt dela ut CV.
Men idag var det fasen inte lätt. Nästan alla affärer var "fully staffed" men en del sa att de kunde ta mitt CV ändå, ifall det dyker upp jobb senare. Jag är inte här senare. Så det känns som att jag har lämnat ut en del CVn i onödan.
Klädaffärer känns hopplöst, jag ska nog satsa på barer, hotell eller restauranger i stället.
Det får bli mer CV-utdelning i morgon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0