En iskall hala


Nu har de skickat ivag mig igen,
till Goulburn, en liten hala nastan tva timmar utanfor Sydney.


Det ar iskallt har!
Fran att ha levt i t-shirtvader i Brisbane, till att sedan komma till behaglig "varvarme" i Sydney till att komma till denna sjavulska kyla som inte ens gar att sta emot med tjockaste trojan och jacka!
Jag forstar inte hur det kan vara sa stor skillnad pa vadret bara ett par timmar bort...

Goulnurn ar en liten hala som sagt.
Vi fick satta upp studion i ett pyttelite shoppingcener nastan helt tomt pa folk.
Stundtals kunde vi sta i 20 min utan att en enda mamma med unge gick forbi.
Dessutom hade de som passerade tagit foton pa sina barn for bara ett par manader sedan och hade inte lust att lagga en massa pengar pa det igen.

Innan kl 1 hade vi inte gjort nagon fotning.
Tiden fram till lunch brukar det vara som mest att gora, med normalt 5-10 fotningar, men inte har!
Jag fattar inte varfor de har skickat oss till ett sadant har litet skitstalle.
Jag vill tillbaka till Sydney! Jag fick inte veta forran igar att jag skulle hit. Jag trodde att jag skulle stanna i Sydney denna vecka, sa far jag spendera tva veckor har istallet!
Kanns inte bra att lamna Emelie ensam i Sydney igen...

Som tur ar jobbar jag med tre valdigt harliga tjejer. Finns det inga ungar att fota kan man alltid snacka skit och ha trevligt.
Jag lar mig en valdig massa med, eftersom de gor saker annorlunda och anvander andra leksaker och material an i Brisbane. De ar valdigt latta att jobba tillsammans med dessutom. Toppenbra!
Sex fotningar slutade vi pa tillslut. Alltid nagot.

En av dessa var en urgullig unge som gick jattebra att fota till en borjan.
Sedan borjade jag busa med honom och nar han strackte fram sin hand mot mig larvade jag mig och latsades nafsa efter hans fingrar i luften.
Men sa plotsligt rakade jag bita honom!
Ungen borjade gallskrika!
Jag skamdes ihjal! Jag skamtade ju bara och sa strackte han fram sin hand langre och hans lilla finger hamnade mellan mina tander! Stackare!
Hoppas jag inte gav honom men for livet och skrack for krullighariga knasiga tjejer...

Nej, nu maste jag sova fast klockan bara ar strax efter nio.
Men gar man upp kl 4 pa morgonen och jobbar hela dagen sa ar man skapligt trott sahar dags...
Godnatt!


Kommentarer

Postat av: Dylan

Hahaha! Surt att råka bita en unge. ^^

2009-07-06 @ 16:51:39
URL: http://geccod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0