Krunegård!


Jag och Anna gick förbi Vaxkupan idag och upptäckte glatt att Markus Krunegård spelade där kl 5.
Gratis! Hurra!

16.15 kom jag dit, kikade in - det var inte så värst mycket folk där ännu. Väntade ett slag på Anna men blev väldans hungrig och sprang iväg till donken för att få i mig något lite snabbt. Kan inte tagit mycket mer än fem minuter, men när jag kom tillbaka var det fullproppat där inne och världens kö. Tusan.


Vi väntade och väntade i regnet, stod nästan längst fram i kön, men de vägrade släppa in mer folk.
När vi stod där i kön var Krunegård plötsligt där. I kakhifärgad jacka med huvan uppdragen så att man omöjligt kunde se att det var han förän han stod precis intill. Han tittade på mig. Det var fint.
Sen gick han rakt in genom ingången till Vaxkupan, bara slank in helt obemärkt förbi den täta samlingen fans. Jag undra hur många som hann se att det var han...

Men, vi kom inte in som sagt, så... vi fick kika genom skyltfönstet!

Det var ju kul... ett tag.
För man hörde inte ett smack.

Träffade på John som la örat mot rutan, men det funkade inte heller.
De där inne måste tyckt att vi var idoter. Gå hem! liksom.
Han hade en privat filmare och grejer. Han filmade oss ett par gånger när vi stod o huttrade i kylan.
Inte okej.


Men sen kom en glad nyhet!
Markus skulle spela en gång till! Ett par låtar för oss stelfrusna!

Anna orkade inte vänta. Jag tappade bort John med.
Men jag kom in! Blev pressad hårt hårt mot stenväggen när alla tryckte på för att komma först in genom den trånga lilla dörren, men det var det värt!

Han sjöng "Hela livet är ett disko" med raden "fastna med hjulen i spårvagnsspåren".
Just då åkte en spårvagn förbi.
"Det här är magiskt!" ropade han.
Och det var det.
Markus är magisk.
Han och en akustisk gitarr. Ingen mick, knäpptyst publik och väldigt mysig intim stämning.
Markus Krunegård och Norrköping - kärlek.

Söt.
Skivsignering. Jag köpte inget. Hade inte pengar med mig ju!
Två skivor på en gång har han släppt grabben.
Har knappt hunnit lyssna någon av låtarna på nya skivorna, men det han spelade ikväll var underbart.
Ladda ner... kanske.


Det kommer en film sen!
Men nu sitter jag med mobila bredbandet hos Anna, och det kommer ta 100 år att lägga upp.. så inte nu!


Kommentarer

Postat av: ida somfan.

det var awesome!

2009-10-17 @ 06:43:11
URL: http://inmyblood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0