En kallsup


Imorse blev det en tur till Centralbadet med mamsen.
Hade tänkt ta det lugnt inne på relaxavdelningen, men vi hann bara med att bubbla i en kvart innan de visst stängde ner det hela.

Sedan blev det en simtur utomhus. Mamma simmade 500 meter, men jag förstår inte alls hur man simmar ordentligt. Har ingen bra teknik när det gäller bröstsim och svänger helt snett när jag simmar på rygg.
Jag har problem med andningen, får kallsupar och kan inte simma på ett bra sätt utan att bli helt utmattad.
Det liksom trycker mot bröstet, värker i lungorna. Vet inte om det beror på astman eller att jag bara är ovan.
Har aldrig riktigt tyckt om att simma. Inte i bassäng i alla fall.
Älskar att bada i havet; hoppa bland vågorna, surfa, dyka, snorkla... Men simma? Nej!




Bada i havet tyckar jag om!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0