Afrika attackerar!


I natt hade jag världens sjukaste dröm!
På något sett befanns sig en ekorre i kaninsele inne i mitt rum och hoppade omkring i min säng! Vågade mig tillsist på att klappa den, men lyckades aldrig bära ut den för att den envisades med att sparka, bitas och studsa iväg hela tiden.
Sedan dök det upp en ödla som kilade fram och tillbaka över golvet så att jag inte vågade lämna sängen och sätta fötterna på marken. Den var läskig! Grön och ilsken liten rackare.

Men det sjukaste var nog när tre spinkiga afrikanska män kastade sig in i rummet och försökte slå ner mig!
Jag lyckades fly och stänga bakom mig, men det var hur svårt som helst att hålla dörren stängd när de hela tiden bankade på den och försökte bryta sig ut. Långa svarta armar letade sig genom dörrspringan och försökte greppa tag i mina ben! Gud vad rädda jag var!
"Pappa, pappa!" försökte jag ropa, men jag fick inte fram någon röst.
Tillslut hörde han mig, men ignorerade mig då totalt för att han var upptagen med att prata i telefon. Idiot!
Hur skulle jag klara det här ensam?
En galen ekorre, en argsint ödla och tre afrikanska män helt utan hjälp!

Jag vaknade där någonstans. Fick aldrig veta hur det slutade.
Kanske lika bra det...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0