Mot Danmark!

Sitter nu på spårvagnen för att ta mig till färjan mot Fredrikshamn i Danmark.
Där vankas det cheerleadingtävling minsann!

Åker med Karro, Anna, Malin och Sabina, och tillsammans bildar vi en stuntgrupp som det kallas, där vi kastar upp Anna i luften som är vår flygare, så att hon gör olika vighetsgrejer, volter eller skruvar.

Vi får se hur det går. Det känns som att vi skulle behövt ett par träningar till för att få till vår rutin riktigt bra, men vi ser den här resan mest som en träning att vara med på tävling, få bort den värsta nervositeten och bli mer van vid hela situationen. För i december åker vi nämligen till Berlin och är med i en betydligt större tävling där, så då vill vi verkligen göra bra ifrån oss!

I morgon är det även ett träningsläger där man kan få hjälp med sina stunts av tränare från USA och det ser jag verkligen fram emot!

Den här helgen kommer att bli grymt bra! Hoppas att jag slipper ha håret såhär bara, mitt på skallen (tydligen viktigt för att den förjävliga rosetten ska sitta snyggt...):



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0