Stressveckan


Jag ser att jag har skapat lite av en trend att endast blogga på helgen här, men det är väl bara att acceptera att det får bli små veckosammanfattningar när jag har fullt upp om vardagarna!

Vill ni veta min veckas schema? Ja, det vill ni!

Måndag:

  • Skola 10-12, slängde i mig medhavd matlåda på en kvart i cafét och rusade sedan till expressbussen.
  • Jobb 13-17 på förskola och sedan spring till bussen igen för att hinna i tid till träningen. Banan och macka fick ätas på bussen, därefter...
  • Cheerleading 18-20.
  • Hemma vid 21, lagade lite snabb kvällsmat, pluggade och i sen säng.


Colosseum av kaplastavar, med kungaplatser!

Tisdag:
  • Skola 10-16.
  • Klämde in en härlig sushilunch med finaste Linnea som jag inte sett på evigheter.
  • Plugg i biblioteket till 18.30.
  • Hemma: påbörjade en tankekarta till analysen av en novell som vi hade tenta på idag.


Onsdag:

  • Plugg, plugg, plugg hemma.
  • Jobb 13-17 (tack till min favoritkokerska som sparade mat till mig!).
  • Hetsade sedan iväg till bussen för träning 18.30-20-30
  • Plugg!

Torsdag:

  • Plugg hemma.
  • Iväg hem till Evelina för att gå igenom tentan tillsammans med Nathalie, Charlotte och Josefine.
  • Rusade till spårvagnen och bytte till expressbussen för jobb 13-17.

Utsikten från skolan ner mot Gothia Towers, bussarna och spårvagnarna vid Korsvägen.

Fredag:

Skrev min allra första salstenta som jag hoppas innerligt att jag får en bra bedömning på. Jag kände mig bra förberedd, men ändå var det svårt att få tiden att räcka till. Skulle velat skriva så mycket mer egentligen, så hoppas bara att mina resonemang och diskussioner var utförliga nog. Det kändes lite som att uppleva Nationella proven igen under gymnasiet. Den där tidspressen som är hemskt jobbig, men gör att jag verkligen koncentrerar mig och skriver så pennan glöder. Det som pressade mig mest var min dumhet att tacka ja till jobb som började klockan ett, när skrivtiden var 9-13, med drygt en halvtimmes restid till förskolan. Som tur var hade jag varnat att jag kunde bli runt en halvtimme sen och jag lyckades precis hinna med bussen som kom fram till förskolan 13.30.  Länge sen jag kände mig så tidspressad och det blev galet stressigt på slutet när minutrarna tickade ned och kom närmre och närmre ett. Puh!
Kvällen har jag tillbringat i soffan framför TVn. Välbehövlig vila!

Veckan har trots mycket stress varit riktigt bra. Vi har verkligen gått framåt på cheerleadingträningen, där vi blir säkrare och säkrare på våra stunt och har börjat kasta Anna så hon voltar! Bevis på detta här och här. Den sista videon är i slowmotion och jäkligt snygg!

Kursen jag nu avklarat har varit riktigt bra och vi känns som en himla bra klass med en massa trevliga tjejer omkring min ålder. Att läsa svenska nu känns helt rätt.

Jobbet flyter på bättre och bättre och vi jobbar in nya rutiner tillsammans nu efter sommaren när barngrupperna gjorts om. Jag får vara med och påverka en del och ser hela tiden framsteg hos barnen. Det är verkligen helt underbart.

Imorgon blir det nya tag med läsning av litteraturen till nästa kurs som börjar på måndag, och så lite shopping på stan. Godnatt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0