Videung och vasstrån


Gick en promenad med mamma i söndags, innan jag tog bussen till Göteborg igen.
Endast någon minusgrad och strålande solsken. Hur härligt som helst!

Fyrhjulingar har visst blivit poppis i Öbonäs.

På väg ner mot sjön, som skymtar till vänster. Ensjön ligger sissodär 300 meter från vårt hus.

"Titta där!" sa mamma. "Videung, redan i februari!"







Spår av alla dess slag! Fyrhjulingsspår, mopedsspår, pulkaspår, skidspår, skridskoskär, tassavtryck efter hundar och katter och så fotspår såklart.




Mycket bättre avslut på Norrköpingsvistelsen kunde det knappast bli!
Eller jo, om jag hade träffat underbara Anna. Hon som annars bor i Bollnäs hade begett sig till Norrköping i helgen hon med, men så åkte hon på magsjuka. Fy. Vi får ses hundra gånger om någon annan helg i stället! Min kära vän Marcus fick jag till en kombinerad fika- och ölkväll med på Världens bar i alla fall. Med Marcus som sällskap blir det aldrig en tyst minut = mycket bra kväll!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0