Getter i ån


Idag har jag och Emelie kämpat för att överleva i skogen. Som ni kanske förstår, en fortsättning på vår överlevnadsguide.
Det fick bli en tur till Getå, en riktigt härlig skog! Kanske lite för härlig för att vara särskilt svår att överleva i...
Emelie i skogskläder för att kamoflera sig från de farliga djuren och jag i vinröda byxor för att synas bra för de som letar upp oss sen när vi gått vilse.

Överlevnadstips nr 1: Hitta bostad!
image504

image511
-Vi hittade en finfin stubbe att bosätta oss i.
-En liten grotta perfekt designad för Emelie. I alla fall precis att hon kunde stå där inne.
-Emelie bygger vindskydd av gamla grenar. Tyvärr fanns det inga granar och därmed inget bra att täcka med, så detta fungerade inget vidare.
-På väg hem fann vi minsann en granodling. Jag byggde mig en koja. Många barr i byxan sedan...
Bild snodd från Emelies blogg (ni hittar en massa mer bilder där!)


Överlevnadstips nr. 2: Gör upp eld!
image513

-Emelie försöker göra upp eld med solisarna. Fungerade inte alls som ni kanske förstår.
-Tändare var att rekommendera. Det tog ett tag, men en riktigt fin brasa fick jag till!
-Vi lämnade inte världens vackraste spår efter oss kanske... Det fick bli lite städning.


Överlevnadstips nr.3: Hitta mat!

Vi hade ju tänkt hitta myror till mat. Det fanns inga myror, så det fick bli medhavd matsäck och harsyra i stället!
Fiskpinne. Ja, den luktade fisk!


Överlevnadstips nr.4: Hitta hem!

Att gå vilse var nog svårare än att hitta hem i denna skog. Fullt med stigar och en stor väg precis brevid. Emelie blir lycklig över vägen i alla fall!

Lite annat skojsigt!

Emelie gifter sig på bryggan.
Ett riktigt skutt!
Spindelmoa.
Bara fint.


Kommentarer

Postat av: emelie

Hahaha, aldrig att jag tar bort den bilden, jag menar..du tänker väl inte ta bort alla bilder där jag ser hemsk ut? (typ bilden i grottan och i stubben..)

2008-04-28 @ 17:33:16
URL: http://midnight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0