PhotoMess.


Idag var jag på fotomässa i Jönköping med lite löst folk från skolan.
Roligt! Men ond i baken efter allt bilåkande...

image357
Lars Ts grymt fula Safaribil. Den har ju till och med trappsteg upp till dörren!
Inte denna jag åkte med dock.
Jag klämde in mig i Patriks bil och höll andan när han åkte i 140 km/h på motorvägen...
image360
Första gången jag skådat Lars T utan väst! Jag vet inte om det var så mycket bättre...
image361
Mina kompanjoner Patrik och Jocke till höger.
image362
Lite random people.
image363
image364image365
Fotosidans monter var tuff, med ett stort kollage bestående av en massa små bilder.
image366
Vi tittade på en mängd utställningar. Den här idén var riktigt häftig, med lampor bakom bilderna. Det kändes verkligen som utomhusljus i bilderna och det blev väldigt klara, fina färger.

Vi gick även på en föreläsning om nya Adobe Photoshop CS3. Grymt mycket nya smarta funktioner. Jag vill verkligen ha det! Några av tipsen går i alla fall att använda på min version av Photoshop, så det ska jag absolut se till att göra!

Jag bler riktig sugen på en ny kamera när jag besökte Nikons monter. De visade upp de nyaste tillskotten D3 och D300. Åhhh, jag vill ha! Bara det att D300 kostade 20 000:- med kitoptiken... bajs.

Jag fick en massa andra saker med mig hem i alla fall:


Årets bild 2008 - fotobok: 149:-
Skitmycket helt underbart bra bilder och reportage! Jag vill ha lite inspiration.
Bild nr. 2: 3:pris Årets nyhetsbild, Sverige. Foto: Håkan Risberg.
En riktigt äcklig bild på en älg som hoppade rakt genom fönstret på Telia Sonera i Örebro. Den fick avlivas sedan...

image367

En ny, större kameraväska: Gratis (80:-)
Haha, när jag skulle betala la jag upp det jag skulle ha på disken. Jag trodde att hon scannade av kameraväskan, men antagligen måste hon trott att det var min egen väska, så jag fick den gratis upptäkte jag på kvittot sedan. Jag betalade med kort, så jag tänkte inte så mycke på vad som stod i displayen...
Men, riktigt bra i alla fall. En väska har jag verkligen letat efter, men alla har kostat flera hundra. Runt 600 sissodär. Nu får jag äntligen plats med allting i samma väska!


USB-minne 256 MB: Gratis
Jag träffade Valentin från Annas praktik (vad världen är liten...), som tvingade på mig att ställa upp i en retuschtävling.
Först skulle man gå och fota sig i en studio, sedan fick man en av bilderna på USB, för att sedan lägga in de i en annan dator och retuschera den. Nu hann jag inte retuschera, för vi skulle bege oss hemåt, men bilden blev rätt bra och jag fick behålla USBt!
Bilden kommer upp på bloggen strax.


Nikon nyckelband: Gratis
Nu blir jag världens Lars T-look-a-like.

Dessutom, rengöring av kameran: Gratis.

En riktigt bra dag! En hel del inspiration har jag fått. Jag önskar bara att jag var lite rikare, så jag kunde köpa på mig en massa ny utrusting! Menmen, jag får nöja mig med det jag har tillsvidare.


Kommentarer

Postat av: Anonym

härligt det låter!!
men jag hajar inte! du gick och skulle betala i kassan, men du fick allting gratis? hehe /anna!

2008-04-04 @ 21:07:53
Postat av: Moa

boken och väskan var på samma ställe, men de tog bara betalt för boken... så billigare blev det ju!

2008-04-04 @ 21:20:35
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0