Magisk kväll

Helt underbar dag igår.
Sista dagen som cirkusskoletränare för sommaren. Så skönt!
Jag kände att jag började tröttna rejält på slutet. Visst har det varit roligt, men en vecka till hade varit svårt att palla.
På måndag börjar i stället jobbet som skolfotograf. Det blir riktigt roligt!
Först en kurs på två veckor, sedan ut och fota.

Kvällen var helt magisk. Lejongropen, Folkparken. Tusentals människor.
Markus Krunegård som förband och sedan älskade Kent.
Helt obeskrivligt bra.
Bara en massa bra låtar från gamla och nya album. Bara låtar där jag kunde alla texter.
Och så en ny, en bra - "Håll ditt huvud högt".
Nu har jag börjat lyssna på nytt. Så mycket som glömts bort.

Jag, Rebecka och Emelie stod på gästlistan och kom därmed in gratis. Detta för att vi byggde The Arks scen i Lejongropen förra året. Skönt att spara en slant...

En hel del bilder blev det:




Härliga Krunegård och favoriten "Samma nätter väntar alla".
Jag missade dock det allra bästa i slutet. För jag tordde att låten var slut, men sedan tog det fart igen och musiken blev snabbare. Riktigt bra.


Rolig grabb i Krunegård-bandet

Efter en massa väntan blev det dags för Kent.


Jocke Berg minsann. Vad jag diggar hans röst!



Riktigt häftig ljussättning och animationer bakom scenen som vanligt. Här någon sorts kamera som visade Jocke bakifrån på något mystigt vis. Alla orangea små prickar är publik. Väldigt mycket publik.
Jocke formar ett hjärta och publiken blir lycklig.

Sista låten. Mannen i den vita hatten. Jag smälter.
"Kanske den bästa låt som skrivits på svenska någonsin", sa Jocke om sin egen låt. Men jag kan bara hålla med.
Så otroligt underbar. Konfetti sprutades ut över publiken. Ett lyckligt regn av papper.

Mannen i den vita hatten.
Om ni inte orkar se hela, kolla strax efter sju minuter då konfettin kommer. Underbart.

Kvällen var inte slut än.
Rebecka fick ett ryck och tyckte att vi skulle utge oss för att komma från en tidning och göra "Dagens fråga".
Så fick det bli. Vi "lånade" en penna av en tjej, Rebecka agerade reporter och Emelie fotograf och sedan frågade vi lite folk saker som "Vad tyckte du om konsertern?", "Vart ska ni nu?", "Vilken låt var bäst?". De utsatta jävlarna gick på det minsann. Detta var tydligen en väldigt bra raggningsteknik, för vi fick snart fatt på ett par killar som vi drog med till Palace.
Helt störda killar.

Den här grabben hette Mattias och var tydligen väldigt lik Idol/EMD-Mattias. I alla fall så hade det hänt flera gånger att folk hade trott att han var honom. En gång hade han lurat några tjejer att han var Idol-Mattias.
"Jag skrev autografer till dem. Men jag fick sådan ångest sedan. Jag kunde ju inte säga att jag inte var honom, för då hade de ju blivit ledsna."
Jag tycker att han i sådana fall är han ju betydligt mer lik EMD-Erik. Eller en blanding av dem båda.

Förfest hemma hos Rebecka. Öl i barnmugg med riddare på.


Tobbe - sjukt rolig kille som dansade som en tok.
Jag fångade en bit på film, men inte det allra värsta...


Musiken på Palace var sjukt dålig -värdelös techno och uselt liverockband med 40-plusare i fula scenkläder. Första gången jag var där. Blir nog inget mer besök. Det var kul för att vi var med riktigt kul folk, annars - inget att ha. Mentor Marie var DJ på nedervåningen men inte heller hon spelade någon vidare bra musik. Dessutom en massa gamlingar som dansade, men kul att träffa henne!
Markus Krunegård skulle komma och vara DJ sedan, men han dök aldrig upp. Tråkelitråk, men kvällen var riktigt lyckad ändå!

Riktigt lyckad.


Kommentarer

Postat av: rebecka

Jaa klockren kväll måste jag säga! nästa gång blire väl i motala ..;D hahaha

2008-08-02 @ 22:46:16
URL: http://sochr.blogg.se/rebecka
Postat av: Geccod

Måste säga att bilderna från konserten är riktigt, riktigt snygga! :D

2008-08-03 @ 00:21:34
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: emelie

Riktigt snygg bild på konfettigrejen, dom andra också visserligen, men det visste du nog redan..

(Vem är det föressten han ska vara lik? Killen(tjejen?) i mitten med bröst eller han till höger?)

2008-08-03 @ 14:45:45
URL: http://midnight.blogg.se/
Postat av: Amanda

Åh, kent..!

2008-08-03 @ 16:20:53
URL: http://sundancekidd.blogg.se/
Postat av: Moa

Tack emelie och Geccod!

Själv tycker jag att konfettibilden blev ganska misslyckat. Jag filmade liksom med mobilen med den ena handen samtidigt som jag tog kort med den andra...

Mattias ska vara lik Mattias till höger. Erik är han i mitten... haha, han ser ju faktiskt ut att ha bröst!

2008-08-03 @ 17:11:28
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/
Postat av: Josefine

Skitsnygga bilder för det första. Konserten var helt underbar! Och sen så kan jag upplysa dig om att Kruegård och kompani var på Hugo. Jag var så otroligt ocool. Sån är jag. Stackars den söta trummisen. xD

2008-08-05 @ 01:00:13
URL: http://blackspot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0