Coogeejul och Paddy's market


Den där julkonserten var ju inget att ha. Så värdelöst!
Hemska lokala sångerskor som skar sönder öronen på mig. Tanter och barn som spexade omkring på scenen. Publiken hade sånghäften och skulle sjunga med, men jag hörde inte speciellt mycket från de flera hundra som satt på picnicfiltar och tittade. Kanske för att vi satt en bit ifrån, men det var inte Allsång på Skansen direkt.
Tomten anlände i en brandbil och hoppade omkring med bjällerklangklockor på scenen.

Ridande poliser!


En massa folk picnicade. Det visste inte vi att vi att man skulle...

Vi satte oss på en stenmur istället. Man såg inte så mycket av människorna på scenen härifrån, men en sittplats i alla fall.

Jag hade solen i ögonen. Men det var kallt ute.

Stranden.

Tomten med solbrillor!

En kille som sjöng värdelöst med en unge i famnen.

Chish & Fips i stället för Fish and chips...

Vi orkade inte mer.
Åkte hem och lagade mumsig mat. Jättegod fisk som vi köpte på Paddy's - Marlin. Aldrig ätit förut, men väldigt billigt och gott minsann.
Det blev en massa frukt på Paddy's. Bilig frukt! Mango som jag åt tillsammans med fisken, faktiskt riktigt gott ihop! Sen köpte jag tomat, majskolv, bananer, potatis, persikor och avocado. Men nästan inget är moget ännu, så det var bara mangon och tomaten som gick att äta. Jag som skulle ha en massa grönsaker!
Äntligen kunde jag köpa billiga nötter med! Som jag har längtat! Sen köpte jag strupor, sånadär korta steps, fisken och kycklingfärs.


Massa fruuukt!

Nä, nu ska jag fortsätta kolla på "40 year old virgin"!
Jag blir galen för att han är så pinsam! Haha, gillart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0