Kockmoa


Det blev ett besök på Paddy's market idag. Vårt nya söndagsnöje!
En massa frukt och grönsaker inhandlades och av detta lagade jag...
supergod mat!

Rotfrukter i ugn - potatis, morot, rödbeta och sötpotatis.
På med hackade cashewnötter och sås av grön pesto, soja, smält smör och sweet chili, salt och citronpeppar.
Mmmmmm!

Till det tonfiskröra med creme fraish och samma ingredienser som rotfruktssåsen.
Jag var lite orolig att tonfisk inte skulle passa, men det var det som fanns i kylskåpet och jag orkade inte gå och handla något annat. Vanligvis äter vi kyckling till rotfrukter hemma, men tonfisk passade utmärkt!

Det blev ett jäkla hackande! Här är en lustig vit sötpotatis som var lila inuti.

Över en timme tog det. Jag har nog aldrig lagat mat så länge ensam.
Men det var det värt, för tusan vad gott det var! Och guuuuud vad mätt jag blev!
Det blev riktigt mycket över dessutom, så det räcker till en måltid till! Toppen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0