Pizzamoa


Jag ska bli pizzabagare!

Eller jag ska komma och provgöra en pizza någon dag först, men sen får vi se!

Det gick riktigt bra igår faktiskt!
Jag mötte Damon utanför restaurangen som visade sig vara en pizzeria/pastaställe.
Han tog med mig till en bar och bjöd mig på en supergod drink med mixade jordgubbar, melon och en massa annat smaskigt. Han tog en läsk bara.
Han och Charles, som han jobbar med, har lovat varandra att inte dricka alkohol eller kaffe på en månad, för att bli av med deras ovana att ta flera glas efter jobbet och vara helt seg dagen efter och då pigga upp sig med alldeles för mycket kaffe.
Men jag såg allt hur han suktade efter min drink.. Men icke! Har han lovat så...

Vi begav oss bort till restaurangen och jag beställde en pizza med kycklig, cashewnötter och indiska kryddor. Himla smaskig! Han presenterade mig för alla som jobbade där och berättade att en av killarna som gör pizza är 17 år har aldrig rört en pizza förut, men han hade blivit så pass bra att han numer kan sköta pizzatillverkningen själv och styra dem andra under kvällen.
Så, även om jag inte har någon erfarenhet så tror Damon att jag kan klara det fint ändå.

De som jobbade där verkade himla trevliga! Jag fick stå bakom disken och titta på ett tag medans de tillverkade pizzor. Det verkade inte vara några sådana pizzor som man kavlar ut och kastar runt med i luften, utan de mer tryckte ut degen i formar, som när man gör paj.
Jag kände mig mest i vägen för det var väldigt trångt där bakom och alla sprang fram och tillbaka.

Det verkade vara ett väldigt bra gäng i alla fall. Charles höll på mycket med foto, precis som jag, så vi hade en hel del att prata om. Sen kom Charles nanny Eva ner till restaurangen tillsammans med lilla Helena och Charles flickvän Stina.

Himla lustgt det där. Charles är 41 och Stina är 21... Väldigt stor åldersskillnad på dem måste jag säga, dessutom såg Stina ut som typ 15! (Det kanske är därför Damon tycker att det inte är så stor skillnad på oss...)
Stina kommer från Alingsås och började som nanny åt Helena för ett år sedan, så blev de kära och hon blev kvar där...
Lilla Helena 4 år hade hur mycket engergi som helst, trots att klockan var över 22. Sprang omkring och skrattade och busade med alla. Jag pratade med henne ett slag, så plötsligt fick jag världens största puss på munnen!
Det är något med mig och barn...

Eva var himla trevlig. Rödhårig 19-årig tyska. Himla söt tjej och vi hade en massa att prata om. Så henne hoppas jag att jag får träffa igen! Stina var trevlig hon med, men hon pratade ganska tyst och väldigt snabbt på engelska, så jag förstod inte så mycket av vad hon sa...
Stina gjorde riktigt god varm choklad åt mig med skummad mjölk och riven mörk choklad på toppen, Smaskigt!

Efter ett tag så erbjöd sig Damon att skjutsa hem mig, eftersom det var en bra bit att gå till busshållplatsen. Himla snällt!
Vi åkte förbi festlokalen där de ska anordna nyårsfirande. Väldigt sliten med gamla dammiga heltäckningsmattor, men Damon frågade mig om jag ville hjälpa till att renovera stället. Det verkar himla kul om det blir av!

Så nu hoppas jag att jag verkligen får börja jobba där efter nyår. Det verkade vara ett himla bra ställe med en massa trevliga människor. Se om jag klarar testet att göra pizza bara...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0