Regnruskig bilfärd


Nja, det blev inga bra bilder från Wollongong.
Inga alls fakiskt.
Det blev världens oväder, ösregn och åska. Så vi såg inte så mycket av den otroliga utsikten från kringelikrokvägarna ner från bergen. Synd.
Tre timmar tog det fram och tillbaka, men väldigt trevligt sällskap, så det var ingen långtråkig resa direkt. Synd bara att det var alldeles regnigt och dimmigt. Hade gärna badat och tagit fina bilder på utsikten. Men, men, en annan dag kanske.

Ric
är riktigt rolig faktisk, en av de killarna vi träffade ute på Kings Cross Hotel för ett par veckor sedan. Han berättade en massa saker, att han aldig varit utomlands till exempel, eller "overseas" som de säger här. Det låter så kul tycker jag. Allting är liksom över havet.
"Are you from overseas?" har man fått höra ett antal gånger. Som om jag vore en utomjording eller något...

Annars har det bara varit en slapp dag. Jag gick ner till stranden ett tag, inte för att bada och testa Body Boarden, nej, det var det alldeles för molningt för (ändå sjukt mycket folk på stranden!), nä, för att läsa klart min bok - "Not that kind of girl".
Faktiskt en riktigt bra bok! Himla komplicerat kärlekstrassel, med en hel härva av otrohet, men ändå väldigt trovärdig. Man verkligen fastnade i den, ville veta hur Henny skulle krångla sig ur röran, en bok man längtade efter och som absolut inte var för lång trots över 500 sidor.

Vad ska bli nästa projekt? Jag får plöja igenom bokhyllan i hallen utanför och se vad jag kan hitta. Vi har blivit riktiga bokmalar här, jag och Emelie. Länge sedan jag läste såhär mycket. Men jag gillar det!
Skönt att ligga och läsa på stranden och inte behöva tänka på något annat än påhittade personers bekymmer...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0