Ett jobb.


Nu har jag fått ett jobb!
Som fotograf. Typ vimmelfotograf - fota lite fester, konserter, event och sådant.

Egentligen vet jag inte om jag vill ha det.
Man jobbar ju själv, så jag lär ju inte känna någon direkt, och det är mest för att lära känna folk jag vill jobba.
Dessutom måste jag göra allt grundjobb själv, alltså leta upp event och nattklubbar att fota på själv. Det verkar svårt.
Det är inte alls så jag är van att jobba.
Jag har ju fotat en massa konserter för Folkbladet, men det kanske gör det hela svårare till och med. Jag har liksom blivit lite bortskämd av tidningen, de gör ju allt förarbete och så är det bara ut och fota.

Här får jag bara betalt för antal bilder som säljs på hemsidan de kommer att läggas ut på.
Ingen bekväm timlön eller betalt för bilder som blir publicerade. Köper ingen bilderna så blir det inget betalt.
Så, det är väldigt mycket jobb och sen vet man inte om man kommer få något betalt för det. Det känns väldigt osäkert.

Jag tänker testa i alla fall och se hur det går.
Jag väljer ju själv hur mycket jag vill jobba, så passar det mig inte så struntar jag bara i att fixa mer jobb.

Jaja, ett jobb i alla fall.
Det kan nog bli kul om jag går in för det med inställningen att det är kul. Om jag ger det en chans och försöker få lite ställen intresserade. Men just nu känns det bara som att jag bara ser en massa problem och inte har koll på någonting. Jag vet inte alls vad jag ska säga om jag kontaktar en nattklubb eller något. Jag behöver ha det mer styrt.

Chefen skulle försöka hjälpa mig lite i början. Sa han i alla fall. Hoppas att han gör det nu, för annars vet jag inte hur det här kommer att gå!


Kommentarer

Postat av: Geccod

Det låter ju som ett perfekt jobb för dig. Kan förstå att det är lite segt att jobba ensam bara.. Men jag tror du kommer kunna anpassa dig rätt bra, det blir nog lättare att hitta event när du vet att du måste hitta dem liksom och har det som jobb. :-)

2008-12-17 @ 16:48:30
URL: http://geccod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0