PickadollMoa

Idag har jag blivit fotograferad för Pick A Doll Agency.
Ni vet, den där konstiga klädaffären på St Persgatan med döskalle-glassgubben utanför. Dit man inte vågar gå in för att dörren är helt svart.

Vi tar det från början.
På Annas praktik på Mediakontoret jobbar en grabb, Valentin (eller han har sitt kontor på övervåningen bara, men skit samma). Han tog en massa tramsbilder på mig och Anna på ett tak får någon vecka sedan, för att sedan redigera dem till sitt företag. Han är illustratör. Men i alla fall, han ville ta lite fler bilder på oss, så han fixade en tid i en studio där hans bror är fotograf. Jag trodde att det var väldigt oseriöst och bara skulle användas till illustrationer, men det var det tydligen inte.

Valentin hade slagit på stort. Han hade tagit dit en kille från Pick a Doll Agency som klädde på mig en massa konstiga kläder... En skjorta med fyra ärmar, bylsiga byxor, en grym jacka med en massa revor i ryggen, långa sjalar, tyllkrage och det märkligaste av allt - en döskallehuva. Tre olika stylingar blev det. Jag har aldrig haft på mig något liknande tidigare. Jag kan inte säga att det var snyggt, snarare annorlunda och häftigt. Han hade så mycket idéer, Andy. Plagg efter plagg fick jag på mig, han knöt konstiga knutar och ställde mig i lustiga poser med armarna som kycklingvingar. Men det såg ändå bra ut. Imponerande.

Det blev jäkligt snygga bilder! De ska troligtvis sättas upp i affären och användas i reklamer. Haha, så häftigt! Men man kommer inte se att det är jag, jag har ju döskallehuva...

image282
En crapig mobilbild. Innan en helsjuk jacka hängdes på mig.

Ni får se bilder sen. Valentin ska skicka till mig. Några är utan huva, då känner man igen mig någorlunda, i alla fall.

Om jag fattade det rätt så ska vi göra om det, utan huva, med stylist som sminkar mig och sådant. Det här var bara någon sorts provomgång, men det blev riktigt bra ändå, så de ska nog använda bilderna i alla fall. Undrar om jag får något betalt för det? Verkar inte så. Kul grej vilket som.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0