Surfare på Bondi Beach



Igår hängde vi ett slg vid Darling Harbour igen. En mås spanade ut över båtarna.

De julpyntar för fullt här i staden. Men det finns minsann inga riktiga granar.
De kör med plast här.


På kvällen roade vi oss med att måla gubbar. Måla en kroppsdel, vika ner och låta den andra måla.
Snygga va?

Idag tog vi en sväng till Bondi Beach - Australiens mest kända strand. Visst var det fint, men den var betydligt mindre än vad jag väntat mig. Det var väldigt skönt att komma ifrån stan ett tag och äntligen ta en dag vid havet!
Första riktigt varma dagen dessutom. Det behövdes.



Vi såg en hel massa surfare! Jag vill med kunna surfa!
Jag kunde inte ens bada, för det var på tok för kallt i vattnet!
Näst intill alla som var i hade våtdräkt på sig. Jag trodde att det var riktigt varmt i vattnet i Australien i stor sett året runt, men nu var det verkligen iskallt. Det är bara i början på sommaren än så länge, så jag hoppas att det blir skönt i vattnet så smånigom.

Vi såg inte bara surfare. Nej, vi såg även en val hoppa långt ut till havs! Det var häftigt! Synd att den va så långt bort bara..


Vi hängde med ett par stockholmare och utforskade stranden.


Efter strandbesöket smakade det prima med sushi! Men, jag tog alldeles för mycket wasabi, så nu får jag äckliga wasabirapar stup i kvarten... Bränner skönt i halsen!

Nu ska vi se på "Bonde söker fru" här på McDonald's! Byebye.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0