Ett gult hus på Curtin Cr


Nu har vi äntligen flyttat in i vår nya lägenhet!


Internet har vi dessutom, det fixade vår landlord Bobby med ett telefonsamtal. Vi får betala 35 dollar i månaden var (typ 175 kronor) - helt okej. Det är riktigt snabbt internet dessutom. De har något stört system här, där man betalar per gigabyte man laddar ner, inte i hastighet som hemma. Nu fixade Bobby så att vi får ladda ner typ hur mycket som helst, vilket är väldigt bra, eftersom vi inte har en aning om hur mycket vi kommer att använda.

Den där Bobby är snäll minsann, han spriger runt här och fixar och donar. Kommer med nya sängkläder, tandborsthållare, plastpåsar, en digitalbox till TVn med mer kanaler och lite annat jox. Han har dessutom berättat väldigt ingående om varenda sak i lägenheten. Typ hur man använder persiennerna, bra lådor att ha handdukar och plastpåsar i, hur man sköter diskmaskinen, spisen och takfläkten. Hur man öppnar fönstrena och låser fast de med en pinne och berättat om att man måste ha lampan tänd när man inte är hemma, så att man inte får oväntat besök.
Så nu tusan ska väl inget gå fel här i huset!

Det känns skönt att komma ifrån stan ett slag.
När man befinner sig mitt inne i city skulle det kunna vara vilken storstad som helst. Till och med i Europa, bara att det är en aning varmare...
Det är ju Australien vi vill uppleva! Då känns det bättre att bo vid stranden.

Nyss var det världens åska här. Jag har aldrig hört ett sådant muller. Fy tusan vad rädd jag blev!
Det var som att hela affären jag var i skakade. Liksom helt öronbedövande. Lilla jag mot himlen.

Strax kommer det upp lite bilder på lägenheten här, så håll ut! (Eller ni kanske sover just nu förresten)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0