Jag har flu, man och barn minsann!


Jag hade en hel del söta barn den här veckan ändå.
Igår var jag på ett dagis där det fanns en liten tjej som hette Moa (inte så konstigt att hon gillade mig...).
När jag packade ihop mina saker och var redo att gå kom hon in och ställde sig och tittade på mig.
"Ska du gå hem nu?" frågade hon och såg jätteledsen ut.
"Ja, jag ska bara plocka in alla mina saker i bilen först".
"Jaha... Kan inte du komma hem till mig och ta kort på mina föräldrar?"
"Haha, näe, det tror jag inte jag kan. Nu ska jag till ett annat dagis förstår du."
"Vet du vart jag bor? Vet du vart Säter..eh...dalen ligger? Man åker..."
Haha, så söt. Fyra år kanske. Hon blev verkligen besviken...Hon gjorde min dag!

Idag var jag trött och seg. Kände mig inte på topp. Men jag fick äta god soppa som barnen lagat och då blev jag på bra humör igen. Jag förde en del intressanta samtal under luchen med.
Liten kille, typ 3 år: "Har du en flu?"
"Haha, näe, jag har ingen fru!"
Söt liten tjej: Jag tror han menar man.
Annan kille: Ska du åka hem till dina... barn?

Herregud, hur gammal tror de att jag är?!


Kommentarer

Postat av: Geccod

Haha, kul. ^^

2008-10-11 @ 09:32:15
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Geccod

SV: Näe, alltså jag försöker ju åka dit när det är i alla fall lite folk där. Förr i tiden, på Lekmännens tid, så åkte man ju dit för att träffa kompisarna. Akrobatiken i sig tycker jag inte är så där jättekul.. Men jongleringen ser jag mer som en hobby som jag gillar mer och mer för varje gång och jag är ju den enda som jonglerar typ så jag har väl inte särskilt stort val. ^^



Yes, Chris Bliss har mycket mer känsla för vad han gör och kan faktiskt göra det snyggt även om han "bara" kör med tre bollar.

2008-10-11 @ 09:37:47
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Svar: Ja, vi glömmer lätt hur trygga vi svenskar är.



Och du, det låter grymt roligt med alla dina nya kontakter hos småfolket! Kram

2008-10-11 @ 11:49:09
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Emelie

SV: Nej, allt man gör kan inte vara perfekt. Man får helt enkelt leva med att allt inte alltid blir som man vill. Och tack så mycket, du skirver också riktigt bra ! :D



Haha, roliga barn :)

2008-10-11 @ 13:25:26
URL: http://justdust.blogg.se/
Postat av: rebecka

ja du börjar ju se lite gammal och rynkig ut..;D

2008-10-12 @ 12:18:09
URL: http://beckare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0