Surfmoa!


Surflektion idag! Tusan vad kul!

Jag kande mig lite som ett barn som kastar sig nerfor backen med sin pulka, for att sedan ga med tunga steg upp mot toppen igen.
Ned och upp, ned och upp - glida in mot land och slapa surfbradan utat igen.
Lagga sig platt pa mage, handerna greppar bradan vid sidan om brostet, armbagarna tatt intill kroppen.
Vanta in en vag.
Armarna stracks och benen dras in under kroppen - sitter nu pa huk.
Fotterna vinklas utat, benen brett isar och sa upp och sta!

Pa tredje forsoket gick det riktigt bra, gled staende nastan anda in mot land. Forsokte sedan igen och igen, tumlade runt ett par ganger for att tillslut kanna att jag faktiskt hade kontroll over det hela.
Lyckades tillslut stalla mig upp nastan varje gang och klarade av att halla kvar balansen nar aven en andra vag kom som gungade till bradan rejalt. Kul!
Efter tva timmar i vattnet hade man inte mycket energi kvar i kroppen...

Ska nog ta annu en surflektion i morgon. Vill prova mig pa lite storre vagor och fa mer fart!
Mer utmaning med mindre brada! Det blir skoj.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0