Kanotsafari!

Yehoo, vi overlevde campingen!
Bara det att det numer kliar over hela kroppen. Fran myggbett...
Det regnade inte! I alla fall inte under paddlingen pa dagarna, da var det soligt och fint minsann!
En massa harliga manniskor larde vi kanna. Kul!

Forsta natten fick vi sova i mysiga sma hyddor med alldeles for mjuka madrasser.


Har har vi kok och hangmattor.

Andra dagen flyttade de over oss till talt av nagon anledning.
Det osregnade hela natten. En sjo bildades inne i vart talt! Vi forsokte torka upp det varsta med handdukar och somna upp. Vaknade en timme senare - mer vatten. Fick ga upp mitt i natten med alla vara saker for att hitta nagon annan stans att sova. Som tur var fick vi plats i bagagerummet dar det var varmt och tort. Men dammigt!
Handduken jag hade till tacke var dyngsur, sa jag vaknade flera ganger for att jag fros. Men det mesta av den resterande packningen lyckades halla sig torr, bra det.


Otroligt bekvama liggunderlag maste jag saga! Eller inte. Ryggont till tusen.

Hej Woulter, Hej Moa!

Pa natten fick man akta sig sa att man  foll i polarna pa vagen till toan...

Emelie tog en bild pa mig dar jag ser ut som en neger. Hur gick det till?!

Sa till paddlingen!
Pa grund av oversvamningar fick vi endast gora dagsturer med kanoterna och sova pa bush campet istallet.
Nog battre det, sa slapp man slapa med sig all packning i batarna.
Forsta dagen var ratt seg. Jag och Emelie var sjalva i en kanot, de andra var trei sina. Vi kom efter hela tiden. Det var bara jobbigt och det gjorde ont overallt - i armarna, axlarna, ryggen, huvudet!

Hollandska baten - Jesus look-a-liken Diederik, Vemka och Woulter.

Nan norsk, Anna, Vemka, Woulter

Vi kopplade ihop batarna och forsokte paddla allihop i en klump. Det gick val..sadar.

Sen blev det dags for lunchpaus. Vi hittade vilda kangruer!
Nyfikna var de minsann.


Vi kom fram till en strand med gigantiska vagor som man tumlades runt runt i.
Folk hade druknat dar. Forstar det.

Andra dagen gick det battre att paddla da jag och Emelie fick sallskap av Woulter i kanoten.
Vi gled fram! Dubbelt sa langt att paddla, men halften sa tungt..

Canengland-baten. Anna fran England, Riley fran Canada och Englands-Chloe.

Vi kom fram till ett hogt hopptrad som vi ja, hoppade ifran!


Woulter hoppar och jag blir dodad av mygg!


Jah hanger knavack och leker sjomonster!

Mysigt med gitarrspelande vid brasan pa kvallarna.

Hejdaa!
Det var kul faktiskt. Jakla tur med vadret hade vi minsann.
Hoppas att det ar fint i morgon sa att vi kan surfa!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0