Blööööött!


Fredag den 13:e idag.
Inga sälj, långa promenader i ösregn, dyngsur Moa med sjö i skorna och en massa väntan på tåg.
Hela dagen slösades bort på väntan och gående.
Lyckades ändå hålla mig på bra humör hela dagen med Garreth som sällskap.
Härlig kille med skön irlänsk dialekt.

Nathan sa att jag såg ut som en råtta när jag kom till kontoret. Snällt, verkligen. Men jag höll med.
Hela håret och kläderna var helt slickade. Plask plask lät det när jag gick.

Träffade en hel del stört folk idag. Roliga lustiga människor.
Jag gick in för att picha i en kemtvätt och stötte på en väldigt gammal kinesisk tant.

"Hei pretti girl, you so beautiful. Look like moviistaa, supastaa!
You know yang moviistaa? So pretti! Oooohhh. Bye bye pretti!"


Hehe. Mötte en kvinna som ropade "Welcome to Australia, God Bless You", efter mig när jag lämnade hennes affär.
Gick förbi en kille som skrek ut komplimanger till mig i en evighet tills jag var för långt bort för att höra honom. Träffade även en hel del andra gamla makaniker som försökte stöta på mig. Nej tack.

Trevlig dag ändå.
Film från morgonens charader kommer sedan!


Kommentarer

Postat av: LOST BLOGGEN

Hehe, de verkar i alla fall vara rätt trevliga där nere i söder. ^^

2009-02-14 @ 11:57:13
URL: http://lostnews.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0