Ett litet tag kvar


I förrgår bokade vi hostel i Melbourne, så 27:e februari lämnar vi kära Sydney.
Åh, det känns konstigt! Bara lite mer än två veckor kvar.
Nu börjar jag verkligen gilla Sydney och allt folket här. Det börjar hända saker.
Nu känns det som att jag börjar komma in i jobbet ordentligt också, allt flyter på bättre och jag kan börja räkna med att jag säljer i alla fall något varje dag. Jag har lärt känna alla på kontoret mycket bättre nu och en hel del kommer jag verkligen att sakna!

Samtidigt är det på tiden att i ser lite mer av Australien.
Och i Melbourne ska vi ju träffa Jason som ska visa oss staden och ta oss ut på camping! Ser fram emot det!
Jag är lite orolig för bränderna bara...
Hoppas verkligen att faran är över när vi kommer dit. Det har varit sjukt varm och torrt i flera veckor, bushfires värre än någonsin. Men flera av bränderna är tydligen anlagda.
Människor är sjuka i huvudet.

SVT

Aftonbladet


Vi kan ju alltid återvända till Sydney efter Melbourne. Vi hade tänkt stanna där lite mer än en vecka och sedan besöka lite småstäder mellan Sydney och Melbourne, och därefter resa upp längs östkusten. Surfa, dyka, snorkla, hoppa fallskärm...
Får se hur det blir nu. Det kanske blir ett litet kort stopp i Sydney i mellan och sedan upp längst östkusten.
För dit ska vi i vilket fall! Se alla fina stränder, öar och Barriärrevet.

Vi lär väl märka hur det blir. Njuta av tiden kvar i Sydney, känna lite pengar och ha det kul med alla trevliga människor här!
Åh, vad jag gillar den här staden! Det känns som hemma nu. Jag längtar inte tillbaka till Sverige.
Kan inte alla älskade människor där hemma bara komma hit så kan vi leva livet här! Tjoho!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0