Living in a suitcase


Sådär. Nu är vi framme i Melbourne!

Efter 11 timmars tågresa var vi ganska trötta, när vi äntligen klev av på stationen strax efter halv åtta på morgonen.
En resa nästan helt utan sömn. En resa med babyskrik och gubbsnarkning hela natten och obekväma säten.
Min rygg gör ont, mitt huvud sprängs, men nu är vi här!

Kroppen är helt mör efter att ha släpat på väskorna som känns flera ton tunga.

I alla fall var de för tunga för att checkas in på tåget och fick i stället tas med i kupén (egentligen väldigt mycet smidigare) - Emelies stora resväska vägde hela 25 kg och min 21. Dessutom har jag två väskor till som handbagage, vilka nog vägde runt 10 kg tillsammans.
Tungt! Ryggen ajaja.

Hostelet verkar väldigt bra och fräsht! Personalen och alla backpackers här är väldigt trevliga, så det här blir nog prima!
Det är bara jobbigt att rota runt i resväskorna så fort man behöver något.
Bilder på hostelet kommer upp här sedan...

Idag har vi mest vandrat runt i området och fönstershoppat. Här finns det en massa små söta klädaffärer (som jag förbjudit mig själv att handla i), restauranger, caféer och barer. Verkar bra.
Vi begav oss på en lång vandring till en flod och Royal Botanic Gardens. Det var väldigt fint där, men det slår inte Sydneys trädgård!

Ni får bilder sedan, nu ska jag duscha och äta mat. Sedan ska vi träffa Jason och hans flickvän och... ja, jag vet inte vad vi ska göra riktigt, men trevligt blir det nog!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0