Bussjävelhelvetedyrt


Imorse upptäckte busschauffören att vi åker med en biljett som inte alls gäller för hur många zoner vi åker.
Det är 7 zoner in till stan, och denna gäller bara upp till 2. Blir billigare så...
Chaufförerna brukar aldrig märka något, man bara trycker i den i automaten. Men Igår morse hade chauffören sett Emelie åka på fel biljett, sa inget då, men idag var han arg för att vi använde fel igen. Sa att man kunde få betala 1000 dollar i böter om man åker fast! Det vill vi inte.

Så idag köpte jag på mig ett buss/tåg/färje-veckopass som ska gälla där vi bor. Väldigt mycket dyrare dock!
38 dollar mot vanligtvis 15! Bussen kommer ruinera oss!
Får se till att uttnyttja det massor så att det känns som att det är värt det!
Ta bussen när man egentligen kan gå. Eller något.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Haha jag lyckades få böter på 41 euro i Italien på bussen när jag använde falsk biljett plus att han kastade av oss långt ifrån vart vi skulle. Inte så lyckat! Så värt att betala bussen vad det kostar egentligen

2009-01-20 @ 19:36:39
Postat av: Therese

Glömde skriva att det var från mig ju!

2009-01-20 @ 19:36:59
URL: http://tuws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0