Nyår!


Sminkad och klar, nu bär det av ner till hamnen!
Det blev inte Bondi med svenskarna, för vi var osäkra på om det gick att ta sig hem därifrån.
Det får bli fest med de någon annan gång i stället, ikväll kanske!
 
Klockan 6 kom vi ner till hamnen, där det var en hel massa folk. Vi hade mest tänkt kolla in stället först och hitta bra platser till kvällen, men strax efter vi kom igenom avspärrningarna så släppte de inte in mer folk.
Väldigt bra att vi kom dit tidigt alltså, men nu blev det en väldigt väntan i stället.
De ropade ut i högtalarna att man kunde få ett pass som gällde i en timme om man ville lämna området, men ingenstans hittade vi några pass. Så vi var fast. Vi ville inte lämna området och riskera att inte komma in igen.
Vänta vänta vänta.

Jag skulle raka benen lite snabbt innan vi åkte.
Jag rakade lite för snabbt, gjorde 10 små skärsår efter varandra på benet. Lyckat!
Det blev en massa torkande med papper och väldigt snygga ben. Jag kunde roa mig med att pilla sårskorpor när vi väntade i alla fall.

Klänningen.
Vi fördrev tiden med att kolla på "Simpsons the Movie" på min mobil, skriva mail till familjen, skriva små historer och rita gubbar på block, spela TP på Emelie mobil, äta cashewnötter och kolla på folk.

Kl 9 blev det dags för familjefyrverkerierna!
Men, det var faktiskt inte så mycket att ha. Kanske om vi hade varit i Darling Harbour, som vi hade tänkt från början, för det var därifrån de verkade skjutas. Till och med Norrköpingsfyrverkerierna slog dessa!

Nu blev det mer väntan på de stora fyrverkerierna vid tolvslaget. Vi hittade oss lite mat och kände att det var dags att gå på toa. Lättare sagt än gjort.
Jag har nog aldrig sett en sådan lång kö i hela mitt liv!


Längst där borta var toaletterna. Vi köade i nästan två timmar!
Jag förstår inte alls hur de tänkte här. Max 10 toaletter till flera tusen människor! De har ju ordnat nyårsfirande flera år här, då måste de ju var med om att det blir flera hundra meter lång kö förut. Idioter.
Dessutom var det typ bajamajor utan lyse, så det tog världens tid för att hitta allt där inne.

Efter toabesöket var det bara 10 minuter kvar till fyrverkerierna. Vi fick rusa bort för att hitta oss en bra plats!
Det gick sådär. En massa långa människor framför. Bron såg man hyfsat i alla fall!

En massa folk längs hamnen. Men jag trodde faktiskt att det skulle vara ännu mer, att det skulle vara omöjligt att se någonting. Nog tur att de spärrade av området så tidigt. De som bodde på hotellet där hade bra utsikt!

Fyrverkerierna vid tolvslaget var riktigt häftiga!
På det där piratskeppet skulle man varit!

Bombarderingar från bron!

Bombarderingar från hustak!

Jag trodde faktisktiskt att det skulle skjutas fyrverkerier lite överallt, som hemma, men det var bara från bron och två ställen till som vi kunde se. Det kanske var förbjudet att bomba andra ställen...



GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!
Det var allt från vårt nyår som faktiskt blev himla lyckat trots en massa väntan.
Lite fest på det hade varit trevligt, men alla ställen var man visst tvungen att förboka.
Det får bli ikväll i stället!

Lite filmer fårn fyrverkerierna kommer upp här sedan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0