Osäkert...


Jag gillar jobbet men det är ändå lite jobbigt att man inte vet hur mycket man kommer att tjäna under dagen.
Jag kan inte direkt räkna ut hur mycket pengar jag kommer att ha efter jag jobbat här en månad.
Allt beror på hur mycket man säljer, man har ingen timlön, så säljer man inget får man inget betalt över huvud taget.
Så, jag måste göra bättre ifrån mig!

Det är nog det som är själva grejen. Att vi ska bli motiverade för att vi får betalt per sälj vi gör, annars skulle nog de flesta vara betydligt latare.
De flesta pratar med 50-60 personer varje dag och säljer till 3-4 av dem, så det gäller att hålla sig motiverad hela dagen!
Men gör jag fyra sälj på en dag, 50 dollar/275 kr/sälj = 1100 kr/dag = 137,5 kr/timme, vilket är väldigt bra!
Nu gäller det bara att jag säljer...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0