Paddy's, matlagning och film.


Söndag. Vilket innebär Paddy's Market som vanligt.
Jag köpte mig en massa rotfrukter och lagade de i ugnen igen. Måste vara världens godaste mat!
Till det kyckling som jag köpte jättebilligt i Eastgardens. 10 kr för sex små färdigkryddade kycklingklubbor!
Bra tycker jag.

Jag har jlagat mat i ugnen väldigt mycket här faktiskt, vilket jag aldrig gjorde hemma. Men gott blir det!
Problemet är bara att ena spisplattan slutar att fungera när ugnen är på. Jag förstår inte alls varför, väldigt lustigt och väldigt besvärligt när man vill laga flera saker på en gång.

Annars har vi mest hängt på stranden idag. Det har var riktigt varmt och klarblå himmel hela dagen, föutom när vi ville sola såklart, för då gick solen plötsligt i moln. Det blir alltid molningt när vi vill sola!

Nu ska vi sätta på någon trevlig film. Det har blivit väldigt mycket filmtittande här!
Men vad gör man när Bobby lånar ut filmer hela tiden? Säger att vi måste titta på dem just den kvällen, för sedan ska de lämnas tillbaka. Men vad gör det? Jag börjar uppskatta filmer mer och mer. Jag gillar film!

Ja, nu var det film som sagt. Mors.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0