Kinamarknad


Kinesisk nyårsmarknad!
Första februari går vi in i "The year of the Ox". Kineserna firar för fullt hela veckan, vi passar på att provsmaka mat och skaffa oss finfina tatueringar...

Sugen på vattenmelon? Jag vill med kunna skapa såhär fint!


Fina röda lyktor överallt.

En massa stånd med roliga kinesiska prylar och godsaker.

Vi köpte dumplings. Goda degknyten med kyckling- och svampfyllning.

Goda kex och fin kalender. Kalenderna var på kinesiska, så så mycket använding för det kommer jag nog inte ha, men fin var den i alla fall.

Snygga kinestanter som skulle uppträda på scenen sedan. Dansade säkert.

Här håller de hus.

Jag tatuerade mig och fick fina minnen från barndomen. En sån där gnuggis nämligen.

Kinesiska drakar uppträdde på scenen. Häftiga!
Se videoklipp här:

Drakdans! På påle!

Det var en trevlig marknad! Kul att gå runt och känna på kineskulturen lite.

Stackare. Måste vara varmt!

Paddy's market. Handlade lite frukt och kycklingfärs.
Sen bar det hemmåt för städning innan Klarin och Sara kom på besök.
Resten vet ni ju redan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0