Skojakten


Det blev ingen utgång. Som vanligt.
Bussarna förstörde för oss igen. Sista bussen till Rozelle gick kl 1, så det var inte så mycket mening att gå ut att festa.
Det fick bli häng på McDonalds istället. Fair enough.

På dagen fick jag leka guide åt tre vilsna Finspångstjejer. Så slapp de vara riktigt lika vilsna som vi var första veckan.
Men det blev inte så mycket till guidning, för Klara ville mest titta på skor.
Så ja, en skoaffärsguidning blev det, plus TravelBugs för gratis internet och bokning av surftrip för tjejorna.
På tisdag drar de igen. Surt.

Det blev 4-dollars Thaimat till lunch. Eller lunch och lunch. Klockan var fem. Jag var svinhungrig.


Jag syns.

Jag fick leka lite tolk i Vodafone-affären också.
De skulle fixa med australieniska nummer, men förstod inte alls vad han i kassan sa. Tyckte att han pratade snabbt och konstigt, så jag fick översätta.
Det tar ett tag att komma in i den Australieniska dialekten. Fattade ingenting i början, men nu går det prima!
Mitt jobb har nog gjort mig bättre på engelska. Bara av att prata mycket så flyter allt på mycket bättre. Nog om det.


I Darling Harbour blåste det så mycket att man knappt kunde stå upp. Vi for runt som små vantar. Wiii!


Cärin, Maoa och Clära.


Darling Harbours shoppingcentrum hade öppet till 21. Mer skoletande.
Klara var seg i affärerna. Stannade kvar i varenda butik i 100 år fast allting var alldeles för dyrt.
Tillslut blev det ett par kilklackskor på Rubi. Rubi kan man alltd lita på.
Man kan lita på pissdålig kvalitet, men man hittar alltid något superbilligt och snyggt. Hurra!


Karin, Moa, Sara, Klara.
Emelie räddade barn vid IKEA.

Tjockisaborginer spelade diggeridoo vid Darling.

Någon sorts stor konferens vid ingången till shoppingcentrumet. Folk överallt.
Vi fattade ingenting.

Ful.

Sen kom Emelie, som visst inte fastnade på bild någonstans, och så hamnade vi tillslut på McDonalds för snack och äppelpaj.
Väldigt kul att träffa Finspångarna igen, men det hade såklart vart ännu roligare med lite utgång på det!
Men man kan inte få allt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0