Inte mera foto tack.


Igår sprang jag runt på stan och delade ut en massa CV. Lämnade till olika barer, restauranger och hotell.


Jag får lite ångest av det där fotojobbet. Jag vill inte alls ha det.
Jag vet inte vad det är, jag blir bara så himla nervös och vet inte vad jag ska göra.

Jag kommer ihåg när jag jobbade ett tag som vimmelfotograf på Nightlife.se, jag trivdes inte alls. Inte heller på Folkbladet när jag skulle göra "Dagens fråga" eller intervjua lite människor som besökte olika event.
Jag vill ha det mer styrt. Jag vill veta vilka jag ska fota eller intervjua. De ska vara berädda på att jag ska komma dit och veta vilket företag jag kommer ifrån. Jag blir mer en auktoritet då, eller hur man ska förklara det.

Östsvenska foto
passar mig bra tror jag. Då följer jag liksom ett schema och vet precis vad jag ska göra under dagen. Såklart kan det dyka upp problem och besvärliga människor, men det är ändå en helt annan säkerhet. Jag vet vilken ordning jag ska göra saker i, vad jag ska säga och precis hur bilderna ska se ut. Det är ändå väldigt varierat, eftersom det är nya människor jag ska fota hela tiden och barn i väldigt olika åldrar.

Ja, om jag nu ska jobba med foto över huvud taget.

Jag vill inte göra det i Australien i alla fall. Nu vill jag prova på något nytt!
Jag vill jobba tillsammans med människor. Att vara fotograf är ensamt, även om man möter nytt folk hela tiden, men jag vill jobba mer i ett team.

Så, idag ska jag först åka in till stan för att skriva ut fler CVn, sedan bär det av till Eastgardens, ett shoppingcentrum ganska nära Maroubra där jag inte har varit ännu.
Jag vill testa att jobba i en klädaffär, det verkar roligt! Hoppas på det bästa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0