Första gången


Jag är inte speciellt van vid matlagning sen tidigare.
Jag har varit väldigt dålig på att laga ordentlig mat hemma liksom.

Så, för några dagar sedan var det första gången jag lagade en kycklingrätt helt själv.
Lite konstigt kanske att jag inte heller lagat kyckling sen vi kom hit, när vi varit här i över en månad. Men det blir så mycket kyckling när vi äter thaimat och sådant ute.

Men titta här! Jag grejja't!
Och det blev supergott!

Kyckling med ris, tomat, zucchini, mango, Singapore Sataysås, soya och creme fraiche. O lite kryddor.
Eller en massa kryddor. Jag älskar kryddstark mat!
Eller, det behöver inte vara starkt, bara det smakar mycket. Mat som knappt smakar något är inget gott!

Det går bättre och bättre med maten. Idag blev det mer kyckling. Kyklingfärs.

Varma mackor i ugnen.
En med tonfiskröra och två med kycklingfärs, svamp, tomat, lök, vitlök, creme fraiche, sataysås och soya.
Smaskens!


Kommentarer

Postat av: lennart

det där ser riktigt mumma ut!

jag var en gång i australien på 60-talet, då var det strejk på hönsgårdarna.

hoppas australien blir en lyckad upplevelse!



mvh

lennart (ifall du minns mig) foto-lennart

2009-01-06 @ 05:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0