Helbra.

Igår var den en riktigt bra dag.
God mat, himla trevligt sällskap och genialisk jäkla bra film!

Jag stod för matlagningen, Ric undersökte lägenheten och latade sig i sängen.
Titta så jag står. Helt bredbent som jag vet inte vad!
Jag bjöd på godsaker från IKEA. Ric mumsade så glatt. Han tyckte allting var väldigt gott!
Funderade på att åka till IKEA för att köpa på sig ett paket ballerina. Heja Sverige!

Sen begav vi oss ner till stranden för att grilla. Väldigt smidiga grillar de hade!
Elektriska, det var bara att trycka på en knapp så värmdes de upp. Såg ut som stora diskbänkar, med flata ytor av rostfritt stål. Inget jobbigt galler och fixande med kol och tändstickor här inte!

Ric är en skrattkille.

Jag och grillspett.
Snyggt att mitt linne är elakt och åker ner hela tiden! Visar BHn och så.
Eftersom jag berättat för honom tidigare att jag höll på med cirkus, så var jag tvungen att visa lite volter på gräsmattan.
Han tyckte att jag var helt galen, "That was amazing!" sa han hela tiden.

Massa mat. Det fick bli potatissallad till. Gott!
Ric tyckte att jag lagade väldigt god mat. Det är nog första gången någon har sagt det till mig.
Visserligen lagar jag inte mat till folk särskilt ofta, men sådant blir jag glad av att höra.
Emelie envisas att laga sin egen mat. Tycker inte om min.
Men jag tror nog att hon bara har smakat en rätt jag gjort, innehållandes Sweet Chili-sås, och det gillar hon inte! Synd.

Den där stranden ni vet.

De varnade för maneter igen, men vi såg inga.
I förrgår hade det tydligen varit en haj på besök här. Tur att vi inte var där då! En sådan där hammarhaj, de brukar visserligen inte attackera människor, men det har hänt... Jag vet inte riktigt hur nära stranden den var, men folk hade i alla fall sprungit upp ur vattnet. Fy!
Ric berättade att det aldrig fanns hajar nära stränderna för ett par år sedan, men nu har det blivit varmare i vattnet, så de trivs bättre här nu. Dumma växthuseffekt!

Rics bil hade varit på service dagen innan, men de jävlarna hade visst inte skruvat på ena hjulet ordentligt!
Så han fick veva upp bilen med domkraft och skruva åt det igen. Det satt verkligen helt löst!
Bara ren tur att det inte ramlat av! Ojojoj.
Vad lat han är förresten. Ville åka bil ner till stranden. Tar väl 5 min att gå.
Solen lyser lustigt i hans huvud. Han ser lite flint ut, inte så snyggt.

Sen åkte vi till en kameraaffär jag spanat in på internet. Billigast liksom.
Mitt sådant här objektiv jag hade har ju gått sönder.
Jag har försökt att laga det, men det sket sig kan man säga.
Så jag kände att det var dags att köpa ett nytt. Hurra!
Favoritobjektivet!
Nu är min budget lite förstörd den här veckan, men skitsamma.


Det blev dags för bio.
Underbra film! Nog en av de bästa jag sett. Någonsin. Mer om den sedan.
Ric bjöd på glass och popcorn, men det fick vara rättvist för jag bjöd på maten...
Alla äter sådan här glass till filmen. Choco top. Lustigt med glass på bio, men gott!

När jag kom hem igen vid halv 10 var det första gången jag träffade Emelie på hela dagen.
Så länge har vi inte varit ifrån varandra sen vi kom hit.
Kändes lite lustigt. Men det kanske är bra. Göra lite olika saker på dagarna så man har något kul att berätta om. Inte sitta ihop hela tiden och uppleva precis samma saker.
Nu vill jag med jobba! Men jag måste erkänna att det är rätt skönt och slappt att bara ta det lugnt.


Kommentarer

Postat av: Eva Linder

Men gud så gott det ser ut!

Ha det bra och massor med kramar!

2009-01-07 @ 03:58:21
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Anna

han ser ju jätterar ut!

2009-01-07 @ 18:25:17
URL: http://goodnightlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0