Goulburn


Sadar, antligen hemma i Sydney efter en vecka i Goulburn.
Tyvarr far jag inte ens stanna har i tva dagar, for imorgon aker vi tillbaka till halan igen.
En vecka till. Jobbigt!
Men nu, efter mycket tjat, har de i alla fall bokat en stuga till oss med varsit rum och ordentligt skont, sa det blir nog battre nasta vecka.

Har bodde vi. Fint utanpa, men mindre fint inuti. Glomde visst att ta kort dar inne.


"Christmas in July" firas for fullt overallt.

Himla mycket julprydnader fanns det pa vart motel!
Pa min lediga dag gick jag pa vandring.
Jag hade tur med fint vader och det var riktigt mysigt att vandra runt i naturen efter flera veckor instangd i ett shoppingcenter hela dagarna...

Dit upp!

En massa trad langs vagen var helt svarta. Efter bushfire sakert.



Jag fann en madrass.

Uppe pa berget var det superfin utsikt over hela Goulburn.





Jag kom att tanka pa att det knappt vaxer nagra blommor i Australien. Bara en massa grona eller sonderbranda vaxter. Finns det blommor sa ar de nastan alltid planterade. Inte ens pa sommaren blommar det.

Skrapigt var det har! Skit fran Maccas (som man sager om Donken har) overallt.

En till madrass!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0