Slagga pa golvet


Om ni minns sa var jag tvungen att ta kvallstaget till Sydneys flygplats for att det inte gick nagot bra tag pa morgonen.
Nar jag kom dit mottes jag av denna odsliga vantesal, i stort sett helt tom pa folk.

Slog mig ner i en bekvam fotolj bredvid tva tjejer, och tankte att 'har ska det nog inte va nagra problem att tillbringa natten'. Men efter en kvart kom det tva bestamda men vanliga vakter som forklarade att terminalen maste lasas och larmas under natten, sa dar fick vi inte lov att sova.

Istallet visade de bort oss och en kille till detta lilla entreutrymme, dar de automatiska skjutdorrarna akte upp sa fort man rorde lite pa sig. Iskallt. Stallet hade i alla fall heltackningsmatta, sa det var nagorlunda bekvamt att ligga pa i alla fall. Aven om det var rysligt smutsigt.
Jag lyckades inte fa mycket somn. Tva-tre timmar, vilket i alla fall var mer an de andra lyckades sova.  

Vi gav upp somnforsoket och borjade spela kort i stallet. De tva tjejerna (som jag inte langre minns namnet pa) var riktigt trevliga amerikaner och killen kom fran Sydney. Kortspelandet varade i flera timmar och vi fortsatte aven nar terminalen oppnade vid 4 pa morgonen.
Kul att spendera vantetiden med ett gang harliga manniskor i alla fall!



Mitt plan gick inte forran 6.20 (6.00 hade de sagt till mig), sa det hade inte varit nagra problem att ta morgontaget vid 5. Dessutom var terminalen valdigt liten, sa att hitta ratt var inga svarigheter alls.
Men det kunde jag ju inte veta innan.
Flyger jag nagon mer gang tillbringar jag nog natten hemma i min skona sang i stallet...

Inte forran vid 5.30 kom Jesse och hann tog med mig in i ett rum for de som ar "Qantas Frequent Flyers" full med skona soffor och en underbar frukostbuffe. Inte helt fel!
Van att flyga som han ar var han helt lugn och vi slappade i lyxrummet ett bra tag och gick tillslut pa flyget sist av alla...
Mot Brisbane! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0