Du gamla du fria!

Utgång i förrgår och igår.
Vi börjar med gårdagen - Sveriges Nationaldag!
En massa härliga svenskar och annat trevligt folk samlades for grillkväll och party. Runt 20 st blev vi tillslut.
Det bjöds på smaskigt svenskt godis och hemgjord "punch" som inte alls smakade punch utan var riktigt gott!
Snurr i bollen och pratglad blev man dessutom...



Australienarna Matt och Pete.

Det blev en massa frukt över från en konferens som hölls på hotellet vi var på.
Det mumsade jag glatt i mig. Hur gott som helst!

Katy målar en svensk flagga på Charlotte...
Man fick tydligen mycket uppmärksamhet av de där flaggorna när vi var ute sedan.
Folk kom fram för att se vad det var hon hade på kinden och började säga random ord på svenska...


Jag hängde mest med ett gäng killar som senare visade sig vara två bögpar.
De hade en massa spännade historier att berätta om Sydneys bögvärld...
Något helt stört... Tydligen finns det "bastuklubbar" för bögar, där man går in, hänger av sig kläderna, virar en liten handduk runt sig och sedan hittar någon att ha sex med.
Pete, australienaren kallade det "Sex on premises venue". Därinne kan man inte undvika att se folk som har sex med varandra, eller att bli uppraggad själv. Annars kan man bara ta det lungt och hänga i bastun, sitta och prata och "chilla". Tydligen väldigt socialt...

Pete fortsatte med sina galna historier.
Berättade att en gång för en massa år sedan var han tillsammans med en kille som han hade tröttnat på och gick därför till bastuklubben för att roa sig lite.
Han raggade upp en kille, men såg inte riktigt hur han såg ut för att det var helt mörkt där inne. De började kyssas, ta på varandra... Plötsligt sa den andra killen;
"Pete?"
"Yeah...?"
"WHAT THE HELL ARE YOU DOING HERE!?!"
Killen han var otrogen med visade sig vara hans egen pojkvän!
Båda hade gått till bastuklubben för att vara otrogna...med varandra!
De började bråka utav helvete och blev utslängda från klubben.
Sa jävla störd historia... Det tog tydligen slut efter det. Haha.

Himla goa killar allihop. Vi pratade kärlek, otrohet, skillnader mellan australiensisk och svensk kultur, film, historier om när vi har gjort bort oss... massa trams.



Svenska Carl, Petes pojkvän och australiensiska Matt...

...tillsammans med killen till vänster.

Efter ett tag blev det riktigt kallt ute och vi begav oss in till ett hotellrum som Niklas som höll i det hela hade hyrt för kvällen.
Riktigt fint var det!
Inga fler mobilbilder blev det, för mobilen dog, men jag hittade en massa skoj från Paulas och Katys facebook...

     

Sen blev det utgång!
Niklas, nån random australienare,  jag, Paula och Henrik, festade loss tillsammans med Charlotte, Anders och ett par till svenskar på Side Bar.

Haha, vad kul det var när jag skull gå in förbi vakten.
Visste inte att vi skulle ut, så jag fick släpa runt på min stora väska full med böcker, grönsaker jag handlat innan och annat jox. Vakten rotade igenom min väska och fick upp en mystisk påse.
"What's this?"
"Eehh... Bukchoy."
(en grönsak stor som ett salladshuvud)
"Okeeey..." Han tittar konstigt på mig. "Have you been out shopping, or what?"
"Yeah, I went to Paddy's market before..."
Det gjorde nog hans dag...

Anders!

Vi drog vidare för party på Scruffy Murphy's och dans natten lång.
Vid halv 4 drog vi oss tillbaka till hotellet för efterfest.
Niklas som jobbar där fixade nycklar till poolen och bastun, så det blev en annorlunda eferfest minsann...
 
Sköna bubbelpoolen  
 
Poolen måste varit över 30 grader. Hur skön som helst!

Tröttheten lyckades försvinna efter ett tag på något mystiskt vis, trots dans i flera timmar och en massa simmande i poolen och vid 5 när jag kom hem kände jag mig riktigt pigg.
Somnade ändå så fort jag slöt ögonen ungefär...

Riktigt rolig kväll med massa härliga människor blev det!
Ser fram emot Midsommarfirandet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0