Italiano!


Idag har jag shoppat loss med Sara i Bondi Junction.
Sara ar den perfekta shoppingpartnern!
Vi vill stanna lika lange i affarerna och ar ute efter samma saker - skor, rakhyvel/epilator, kolla runt pa klader som vi inte har rad att kopa och mumsa pa billig choklad.
Hon har lite rolig engelska ibland, vander pa orden och sager saker som "Do you know if they have dry hair somewhere?" nar det hon menar ar "hair dryer". Sott.
Hela tiden blir hon forvanad och imponerad av saker och sager "Wooow" och "Oh my God!" varannan minut ungefar. Annu mer sott.

Nu har jag skaffat mig ett par nya ballerina. 7 dollar, typ 40 kr.
De jag har ar sulan helt utsliten pa, sa att mina fotter gor ont som tusan nar jag gar.
Jag forvantar mig inte att de nya kommer att halla sarskilt lange, kopte dem pa Rubi, vilket innebar pisskvalitet. Men jaja. Billigt i alla fall!

Lite av folket i vart hus!
Trevliga som tusan ar dem.
Bra folk att roa sig med nar Emelie inte befinner sig i Sydney...

Italienska Sara, engelska Tom,

Franska Gauthier (uttalas typ Gucci...)

Tjeckiska Katerina.


Kommentarer

Postat av: Johanna

Men åh, bor du med en engelsman?? Jag älskar engelsmän! Hälsa honom det så kanske det gör hans dag, vem vet? :D

2009-06-09 @ 17:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0