Sand i stjarten och lila byxor


Sadar.
Nu har jag ryckt upp mig.
Mina foraldrar ar varldens basta.
Tack!

Jobbade pa dagis i fredags som sagt.
Riktigt kul!
Forutom nar froken Nanda lamnade mig ensam i rummet under sovstunden for att hon skulle ga pa lunch.
Som att ungarna forsokte sova da... Saklart inte! De skulle halla pa och testa mig och gora jobbiga ljud for att se om jag blev arg ungefar...
Lyckades fa de lugna efter ett tags tjatande. Jobbiga skitungar.
Det ar inte ens tillatet att lamna mig ensam i ett rum, men det verkade de inte bry sig om pa det dar stallet.

Vad hande annars under dagen?
En fyraaring pissade pa sig tva ganger.
Nanda bytte pa honom forsta gangen, men efter ett tag upptackte jag att han satt ensam vid sin ryggsack och sag helt uppgiven ut.
"What's happened? fragade jag honom.
"It's wet here" sa han forsiktigt och visade pa det blota tyget mellan benen. "I just have these" forklarade han och tog upp de nerkissade byxorna fran en plastpase i vaskan.
Jag kunde inte lata bli att fnissa lite at honom, for han var sa sot nar han satt dar och inte visste vad han skulle ta sig till.
Jag hamtade Nanda, som forst sa till mig att byta pa honom, sedan kom hon pa sig sjalv med att jag inte visste var det fanns rena klader, sa jag fick plocka ihop och rengora sangar istallet.
Efter ett tag kom Nanda tillbaka. Men ett par lila utsvangda byxor med fjarilar.
Stackars lilla pojk. De andra barnen skrattade at honom.
"You're naked, you're naked!" och sedan skrattade de annu mer nar han fick pa sig byxorna. Stackare.

Barnens hojdpunkt under dagen maste varit nar en fonsterputsare hangde och dinglade utanfor fonstret i ett rep flera meter ovanfor marken. Han vinkade glatt och alla blev helt till sig. Att lyssna pa saga blev plotsligt inte sa intressant langre...

Min hojdpunkt var nar vi lekte utomhus.
Plotsligt kom en liten pojke fram till mig, drog ner byxorna, lutade sig framat och drag isar skinkorna.
"I fell in the sandpit! Autsh! I have sand here!" ropade han och pillade sig annu mer i stjarten.
Fy tusan vad jag garvade! Jag visste inte vad jag skulle gora...
Kom fram till att det nog var bast att han fick pa sig byxorna, ga in med honom pa toaletten, forsoka fa honom att fa bort sanden med papper och sedan tvatta handerna pa ungen.. Mysiga stjartfingrar liksom.

Det blev en lite kaotisk dag, men himla kul att va pa dagis igen.
Synd bara att jag inte kan jobba mer med det, nu nar jag ska gora saljjobbet...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0