Akvariebesök

Igår när jag jobbade försökte jag sälja kreditkort till en kille i ett café vid Darling Harbour. Han jobbade inte heltid där tyvärr, så jag frågade om det fanns några andra som var heltidsanställda.
Han tog mig med genom en lite butik, öppnade en massa mystiska dörrar, in i en mörk korridor och plötsligt befann vi oss inuti Sydney Aquarium!
”You just walk straight ahead and pass the sharks, through the exit and he will be in the other café over there. Or you can just take a look around!”
Så jag hängde på en guidad tur i akvariet! Såg lustiga fiskar, pingviner, platipus, hajar… Slapp arbetsdag!
Avkopplande att gå runt i mörkret och kolla på alla djuren ett slag. Ännu bättre att inte behöva betala 30 dollar i inträde!


Läskiga ålar...

Nemo! En del av akvariet med djur från stora barriärrevet. Det fanns fiskar i hur många olika färger som helst... Jag måste dyka där och se dem i "verkligheten", i det vilda liksom.


Haaaaj.

Platipus. Lustigt litet däggdjur som lever i vatten och bara finns i Australien.

Så liten den var. Trodde de var stora djur, men visst under en halvmeter.

Resten av dagen var skit för övrigt. Nathan ger mig bara områden som inte ens tar halva dagen att göra klart, sedan får man åka in till stan och sälja till de butiker som finns där, men folk från Citibank kommer dit hela tiden så det är sjukt svårt att sälja något! Var alldeles för trött efter tågresan och dålig sömn på hostelet dessutom, så det gjorde inte saken bättre.
Lyckades med ett sälj i alla fall. Alltid något.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0