Vart ska man befinna sig?


Jag funderar en massa på hur länge jag vill stanna här.
I Australien alltså.


På måndag lämnar vi Sydney igen, åker upp längs östkusten och spenderar sedan två veckor på New Zealand i slutet av april/början av maj.
Två månader är vi borta från Sydney. Kommer bli konstigt. Kommer sakna folk.

Frågan är bara hur länge jag vill stanna i Sydney sedan.
Vi har flygbiljetter hem 20:e maj. Jag vill stanna längre än så! Men de går att boka om.
Emelie funderar på att stanna ända till november. Det blir för länge känner jag.
Jag börjar jobba med skolfoto i augusti. Vill nog spendera lite av sommaren hemma.
Jag saknar Anna! Becka! Sara! Linda! Jossan! Frida! Zlok! Familjen! Cirkusfolket!
Jag vill flytta in i lägenhet med Anna!
Någon gång i början av juli kanske blir bra att komma hem.

Jag vill gärna komma tillbaka till Australien.

Jobba och träffa alla ett par månader hemma, sedan åka tillbaka i vinter igen. Ta en sväng förbi Asien på vägen hit.
Grejen är bara att visumet går ut 22:e november. Så vill jag hit igen måste jag skaffa ett nytt visum på något vis.
Jobbar man tre månader på en farm här kan man få ett nytt jobbvisum för ett till år. Men det har jag inte lust med!
Man kan betala folk som intrygar att man har jobbat på deras farm annars. Jag vet inte hur det går till riktigt. Måste ta reda på det.
Turistvisum kan man få för 3 månader, men då får man inte jobba. Vet inte vilka andra alternativ som finns riktigt.
Studera kanske, men det är nog dyrt.

Agh, måste allt va så svårt! Kan man inte bara få komma och gå som man vill.
Kan inte bara alla underbara människor i Sverige komma hit?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0