Pa resande fot igen!


Nu ar vi framme i Port Macquarie efter sju timmars tagresa...
Hostelet verkar bra, ett fint litet blatt trahus, men rummet ar valdigt litet, sa vi maste nog ha vaskorna stangda och uppstallda pa hogkant mot vaggen. Jobbigt om man glommer att ta ut tagot ur vaskan, for det ar ett jakla jobb att lasa upp den och sedan fa igen den igen...

Killen i receptionen gick just igenom vad som finns att gora har, och det kanns som att vi kommer att ha fullt upp om vi ska hinna se allt pa tre dagar! Koalasjukhus dar man kan titta pa nar koalorna matas, Wildlife park med "flying foxes" och koalor, nio strander dar man kan snorkla, rida kamel, se delfiner och en fin fyr, vandra i regnskog...
Vi far nog ta och hyra cykel och uppleva staden. Det verkar vara en bra ide.

Det blev en valdigt bra sista helg i Sydney! Lordagen fylldes med dyrt restaurangbesok och bio med Bianca (sjukt bra film!), sedan utgang med Bianca, Kate och Mirijam. Senare dok aven Stefan och Nathan upp, men det gick fint. En snabb puss pa kinden som halsning och han verkade inte sarskilt sur langre. Verkade. Nathan ar svar att tolka. Traffade en trevlig kille minsann och den blev dansande till 3 pa natten pa Cargo. Vi borjar bli stammisar dar!

Pa sondagen hangde jag och Bianca med killarna fran hostelet. Det blev biljard- och Keno-spel pa en pub. Jag vann 1 dollar! Men, jag satsade 1 dollar, sa man kanske inte ska kalla det vinst...
Jag larde folket svenska - rakna till tio och lite fina halsningsfraser. Alla hade problem med att saga R och sk-ljudet i sju... Hehe, kul att mobba dem minsann! Kommer videor sedan!
Sedan drog vi med oss Emelie till "Pancakes on the Rocks" for att fa henne pa lite battre humor efter avskedet med Adam. Hon drack sirapen till mina pankakor ur ett sugror. Usch, pa tok for sott!
Mumsiga pankakor var det, med chokladglass, chokladsas och valnotter. Sedan madde vi illa...

Ah, tusan vad jag kommer sakna Bianca! Men henne kommer jag i alla fall traffa igen. Mirijam drar till Sydafrika och de flesta fran jobbet ar backpackers, sa de kommer sakert inte va kvar nar jag kommer tillbaka till Sydney. Trist nar man borjar lara kanna alla himla bra nu.

Na, nu blir jag hungrig nar jag tanker pa de goda pankakorna! Grot far det bli.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Halloj, hur är det?

En fråga: Ska du åka på sommarturnén om du är hemma?

Jag vill ju att det ska vara några gamlingar där om vi får för oss att åka. Blev ledsen när inte Marcus ska med. Vi åker hem till Sverige i slutet av juni och åter till KL i början av augusti. Hade tänkt åka till Västervik. Kramar i massor!

2009-03-19 @ 08:07:49
Postat av: Eva Linder

Fanken, namnet bara försvann! Men som sagt, det var jag som du säkert förstod.

2009-03-19 @ 08:09:50
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: sara

God morgon :)

2009-03-19 @ 08:17:43
URL: http://tarnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0