Känguruslick!


Road trip med Jason idag - mot Phillip Island!
Det blev en riktigt händelserik sådan.
Längs vägen hittade vi en liten djurpark där man kunde klappa och mata kängurur.
Hur häftigt som helst! Komma riktigt nära och ge dem mat ur handen...

Så snygg man kan va.


Åh vad det här var roligt!
Jag filmade med - en massa hysteriska kängurur överallt som vandrar omkring och buffar på oss för att få sig en del av det mumsiga i min burk. Men YouTube är blockerat på hostelet, så det får visas någon annan gång.


Söta små vingliga koalor fanns det med!



En galen känguru som gjorde allt för att roffa åt sig maten.
Den ställde sig på bakbenen och klättrade upp på Jason. Han fick till och med stora rivmärken på tröjan!
Sedan klamrade den sig fast runt mitt ben och jag kunde knappt stå upp. Den var stark!

En lustig fulsöt albinokänguru.

Känguru med unge!

Tasmanian Devils. Jag tycker de är söta! Tydligen inte så vänliga av sig dock.

Läskiga strutsar.

Vi åkte vidare...



Vi hamnade på ett faaarligt ställe! Jag är glad ändå.


Känguru spotting!

Jason tog oss till ett ställe ute i bushen där han sa att han alltid såg kängurur. Och titt, vi såg en hel hoper!
Men de var skygga och gömde sig långt bort. Vi gick genom högt gräs för att komma närmre, då blev de rädda och hoppade iväg.
Bild snodd från www.pbase.com
Plötsligt ropade Jason "Look, a snake!"
En bit bort låg en svart orm med röd mage.
"I think it's dead," sa Jason, coh vi gick närmre för att ta kort på den.
Snabbt som attan ringlade den iväg, så död var den verkligen inte! Vi kunde ha dött.
Det var en Red bellied black snake - den näst gifitgaste ormen i världen! Ett bett och du är död på 10 min.
Shit! Vi sprang snabbt som tusan upp ur gräset igen och flydde in i bilen.

Efter nästan två timmars bilfärd kom vi fram till Phillip Island.
Vi åkte till ett riktigt häftigt ställe med mäktiga klippor och magiskt ljus.




Kallt och blåsigt som tusan var det!

Jasons "vän" eller "enoying bloke" Mike bor på Phillip Island och hängde med oss ett slag.
Han var trevlig tycker jag. Vi åkte hem ett slag till hans hus, där han hade en sjukt jobbig hund som ville bita och busa hela tiden. Ingen ordning hade han på den vovven alls.
Förresten, passande väder för solglasögon... verkligen.


Kängurur i det vilda!
Vi kom riktigt nära med bilen och jag vevade ner rutan för att fota.
Åh, jag har längtat efter att kunna ta kort på vilda kängurur!



En ensam liten pingvin såg vi!
Vi kom egentligen hit för att se "The Penguin Parade" men det var dyrt så vi skippade det.
Vi planerade att åka till stranden där pingvinerna vadrar upp lite senare, men då hade de spärrat av vägen med vakter så det gick inte att ta sig in dit. Tusan! Men den här lille kraken fick duga.


Pingvinen och Mike.
Man ser den knappast, så liten den är. Den där lilla vita saken nere till vänster är det i alla fall...

Trots det kalla vädret blev det en helbra dag! Kängurumatningen och de vilda kängruerna kommer jag att minnas länge, det var riktigt coolt.

I morgon är det sista dagen i Melbourne. Får se vad vi hittar på då. Besöka vattenfestivalen kanske?
Jag börjar gilla den här staden faktiskt. Då drar vi.


Kommentarer

Postat av: Johanna

Hej!

Å, vad kul ni har det! :D

Bilden över bilden på dig och en varningsskylt - där är han Jason JÄTTELIK Colin i Love Actually!

Kul grej bara! :)

2009-03-06 @ 11:08:10
Postat av: Moa

JA, vi har det toppen här!

Haha, JAAA, jag håller med! Har inte alls tänkt på det förut, men han är verkligen jättelik!

Det måste jag säga till Jason...

2009-03-06 @ 12:57:15
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/
Postat av: Geccod

Det låter som en härlig dag. Riktigt sjyssta bilder blev det! :-)

2009-03-07 @ 10:44:57
URL: http://geccod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0