Boendejakt


Idag har vi gatt runt over halva stan for att kolla pa lagenheter.
Antligen orkade vi ta tag i det hela liksom. Letade upp en massa lagenheter pa internet som vi sedan ringde till.
Det kanns som att det borjat bli dags for att lamna hostelet och skaffa oss ett eget stalle.

I alla fall, forsta lagenheten vi tittade pa vill jag inte satta min fot i igen.
Skabbigt, med morkgra acklig heltackningsmatta i alla rum. Stokigt, morkt och instangt, ofrasha sangar, smutsigt i koket och matrester runt spisplattorna...
En kille i 40-arsaldern visade oss runt.
"Det har ar min mamma", sa han och pekade pa en gammal gumma som satt i soffan i vardagsrummet.
Jaha, ska vi dela lagenhet med honom och hans mamma. Trevligt.

Sa vi forklarade oss lite snabbt att vi hade fler lagenheter att titta pa och att vi skulle hora av oss om vi fortfarande var intresserade.
Billigt och bra lage, men nej tack.

Andra lagenheten var betydligt battre.
En tjej och tva killar runt 25 ar bodde dar och de verkade himla trevliga.
Lagenheten var betydligt frashare, ljusare, storre rum, fint kok och badrum.
Lite langre fran sjalva city, i Surry Hills, men pa gangavstand och bra med bussar precis utanfor.

Om lite mer an en timme ska vi kolla pa annu en lagenhet inne i stan, ar inte den bra sa slar vi till pa den i Surry Hills!
Kanns bara dumt att vanta langre och riskera att den gar till nagon annan.

$150/vecka - 900 kr/vecka, 3600 kr/manad, kanns riktigt bra, samma pris som hostel och billigare an sa har vi inte kunnat hitta nagon lagenhet for  om det inte ligger jattelangt fran stan eller sa maste man dela rum med en massa andra manniskor.
Men, da maste jag borja jobba snarast, for annars ar mina pengar slut pa en manad...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0