En dag i Auckland!



Jag har kopt mig ett fint klistermarke till min resvaska!

Nagon hade stadat vart rum nar vi kom tillbaka fran stan.
Det bor en pedant har inne! Hanger upp vara saker fint pa sangen, viker klader och sadant.
Praktiskt och sa.

Vi gick pa museum!

Besokte maori-(urinvanarna pa New Zealand)hus.

Sag pa maoristatyer

Och fotade galna maorikrigare. Hans tunga var slibbig. Akte in och ut ur munnen som en orm.

Moa-fagel! 3 meter hog!
Coolanste fageln nagonsin! Hade inga vingar dock.
Bestar av typ en hals och ett par langa ben. Skitful faktiskt.




Nemo i akvarium!

Doris!

Amerikanska kackerlackor! Usch!


Vi hittade ankor i parken utanfor.

Stora och fula.

Sen at vi jattagod sushi! Megastor rulle.

Det som var pa den lilla rullen langst till hoger - minisma fiskyngel som var hur starka som helst!
Brande sonder min hals. Inte gott!

Jag har fatt nya bett. Ett skitstort bett pa benet och nagra i nacken.

Jag forstar inte alls var det ar for nagot. Ser ut och kanns som bedbugs, kliar som tusan sa att hela benet gor ont,  men om det vore bedbugs borde jag ha manga fler bett an sa.

Mystiskt.

Jag kopte mig ett bokmarke!
Kande att jag borde ha nagot med en Moa-fagel!
Men det var dyrt och benen gick av, sa speciellt bra kop var det inte...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0