Annu en arbetslos dag...


Gah! Jag blir galen pa dagisjobbet!
De ringde mig imorse, sa att jag kunde fa jobba 8.30-17.00.
Vi gick igenom hur jag skulle ta mig dit, vem jag skulle kontakta och vad jag skulle tanka pa nar jag kom dit.
Hurra! tankte jag. Antligen!
Men sa kom vi till aldersgrupp. Han fragade om jag hade jobbat med "babies" innan.
Jag visste inte alls vad han hade tankt fraga eller beratta sedan, sa jag sa att jag inte har jobbat speciellt mycket med riktigt sma barn.
"Jaha, jag insag inte att du inte hade erfarenhet fran det. Da maste vi tyvarr ringa nagon annan!"
Men tack. Kunde han inte fragat det fran borjan om det nu var sa viktigt?
Okej. Nasta gang kanske man ska ljuga sa att man far jobba nan gang...

Lite senare under dagen ringde dem igen. Fragade om jag kunde jobba 12-17.
Absolut! sa jag. Yes, yes, yes!
Vi gick igenom alla information igen, den har gangen var det inget krangel med aldersgrupp och sa la vi pa.
Nojd och glad var jag minsann!
Men sa ringde hon 3 minuter senare, sa;
"Tyvarr har det blivit nagot fel med bokningen, sa vi maste ta bort ditt skift! Vi ringer dig direkt om det dyker upp nagot under dagen."
Men tack igen. Humoret nere pa botten.
Inte ringde de igen heller. Baaaah!

Men ska man se nagot positivt i detta sa har de i alla fall borjat ringa mig!
Hoppas att man kan fa jobba nagot i morgon atmindstone!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0