Fräspanna.


19-årsfiande hos Sara igår.

Emelie
kom och hämtade mig och Frida, sen bar det iväg på letande efter Saras hus i Skärkind.
Det var inte det lättaste.
Vi svängde av rätt från motorvägen i alla fall, sedan mot Söderköping, också rätt. Tydligen skulle man hålla mot Söderköping två gånger, vilket Frida hävdade bestämt att man inte skulle göra! Så.. vi körde långt, långt och hamnade tillslut i Linghem...

image400
Markeringen är dit vi skulle, så det var bara att vända och köra tillbaka. Vi kom rätt tillslut, något försenade...
Haha, mitt lilla Öbonäs är visst med på kartan.
image401
Snygga brillor som Sara fick av oss.


2. Margaritaglas med tillhörade saltburk
3. Klara och Karin väntar på mat.
4. Lustig sallad made by Sara. Faktiskt god, men annorlunda... Hon fick en riskokare av Majkel (stavning?) så riset var inte bränt i alla fall.
image406
Dags för mat! Ett annorlunda sätt att äta mat på, som jag aldrig provat förr. Vi hade kyckling, korv, fisk, svamp, squash och wokgrönsaker som las upp på stekpannan. På småpannorna under la man ost som smälte som sedan användes till att doppa det andra i. Riktigt gott och trevligt med plockmat! Till det klyftpotatis och bränt bröd.

image408

Sedan blev det dags för lite sällskapsspel: Så det kan låta 2. Faktiskt riktigt tråkigt spel, men det kan nog ha berott på att de flesta var väldigt sega efter festandet igår.. Jag och Sara vann i alla fall!

Det blev en trevlig kväll, men det hade nog vart lite mer fart på pratet om Becka hade varit med...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0