Hetsäter?


För er som inte alls förstår Emelies fina flykt från änderna, eller snarare ändernas flykt från Emelie, så ska jag tala om för er att vi skriver en Överlevnadsguide.
Den här dagen var det dags att överleva i stan, vilket inkluderade att ta skydd från diverse fåglar.

image477
Emelie kastade ett helt bröd till änderna som de roffade åt sig med detsamma.
Brödet slits i tre delar och den mittersta biten gör en luftfärd.
image478
De tigger och tigger.
Emelie försöker sig på att mata änderna genom att hålla en hel limpskiva i handen. Det gick inte.
En massa fåglar!
(Lite konstiga färger på vissa bildet pga gif-formatet)

Det blev även jakt efter gratistoaletter och billig god skräpmat, samt prövning av kläder på Gina Tricot.
Vi bästämde oss för att leta upp de gräsligaste kläderna i butiken. Gräsliga kläder fanns det gott om!

image474image475
Jag förstår inte riktigt vad detta har med överlevnad att göra (det kanske var lämpliga kläder för ombyte när jag tänker efter), men snygga blev vi!

Vi kom fram till att man absolut inte ska ha på sig Emelies klänning om man vill smyga sig på någon, den rasslade något förfärligt. Jag förstår inte alls vem som skulle vilja köpa något så fruktansvärt fult. Den var faktiskt ännu fulare i verkligheten.

En som jobbade där (eller jag fattade aldrig riktigt om hon gjorde det eller inte), försökte få mig att tycka att min neongula kjol var väldans snygg. Hon blev till och med förvånad när jag sa att den var hemsk. Konstigt folk på Gina...

Det blev en väldigt trevlig överlevnad. Jag passade på att fynda lite också.
Bilder kommer strax.


Kommentarer

Postat av: Rebecka

hahaha vilka snygga kombinationer ni fått ihop..särskilt emelie ormskinnstights ihop med den fina klänningen :P

måste följa med för lite modetips nån dag...

2008-04-21 @ 17:03:18
URL: http://sochr.blogg.se/rebecka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0