Det är vi som är.. Norrköping!

Igår blev det utgång med Becka, Emelie och Motalakillarna från Kentkonserten.
Vi hade riktigt kul, med förfest hos Becka, bestående av egenkomponerat Yatzyspel, dricka, YouTube-tittade från Kentkvällen, "suga kort-leken" och sedan utgång på Hugo.
Becka gick hem precis när vi hade kommit in av någon anledning och sedan såg vi henne inte mer den kvällen.
Hon hade visst slumrat där hemma. Haha, klantskalle, missade hela utgången.

Vid halv 3 fick vi utrymma Hugo. Det hade börjat brinna på övervåningen och det luktade brännt överallt. Vi blev utschasade av vakterna och fick ställa oss utanför polisavspärrningar och vänta. Brandbilar kom och poliser invarderade stället. Det blev en väldig väntan. I linne, kortbyxor och tunna strumpbyxor. Våra saker hade vi inte fått hämta innan vi blev lämnade i kylan. Inte kul. En liten upplevelse i alla fall. Folk stod och hoppade och skrek:
 "Det är vi som är Norrköping!"
Verkligen Norrköpings bästa.

Sedan begav vi oss till Becka där Motalakillarna skulle slagga, men ingen Becka syntes till. Matte klättrade in genom balkongen och lyckades på något sätt få upp dörren och öppna åt oss andra. Becka vaknade till och var i alla fall med på efterfesten i sin lägenhet... Jag och Emelie drog hem och Motalafolket blev kvar tills morgontåget gick hem vid sex.
En riktigt kul kväll i alla fall, trots huttrade.

På lördag fyller jag år. Då får ni allt komma och fira mig!
Eller det blir nog på fredag, på lördag ska jag minsann till Mickis på kräftskiva.
Blir det inte fredag, så nästa helg.
Den som lever får se. Jag ska i alla fall firas!


Kommentarer

Postat av: rebecka

Mattie borde extra-knäcka som inbrottstjuv. Efterfesten var nog bättre än själva utgången än då...:P hhahha

2008-09-02 @ 15:38:57
URL: http://beckare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0